הודעהעל ידי משה גור » ב' מרץ 19, 2018 10:59 am
והוקשה לך איך תקנו חז"ל דבר מועט כזה לכתובת אשה והם אמרו
כדי שלא תהא קלה בעיניו להוציאה, והלא אפי' עני שבישראל כשיהיה לו קטטה עם אשתו תהא קלה
בעיניו להוציאה בדבר מועט כזה, תשובתך אתה שערת באנשי מיורקה שעשיריה היו להם בתים
מלאים כל טוב אוצרות כסף וסחורה ומטמוני מסתרים מרגליות ורוב פנינים ומערות מלאות דינרי זהב. ציטוט משות הריבש קנג
ובימי חז"ל כך היו כמו ששערו במזונות האשה למשרה אשתו על ידי שליש )כתובות
ס"ד:(. וגם מגדולי חכמים היו בעלי אומנות, כמו שאמרו על רבי יהושע שהיה פחמי. והלל שהיה מזרע
דוד היה משתכר בזוז אחד להביא מן היער חבילת עצים. ורב כהנא היה מוכר סלים לנשי' מחמת עניו
כדאיתא בפ"ק דקדושין )מ(. ובדורו של רבי יהודה בר אלעאי היו חמשה מתכסים בטלית אחת
ועוסקים בתורה. ואנשי כנסת הגדולה המתקנים התקנות בישראל כשעלו מן הגולה כבר היו עניים עד
מאד, כמו שמוזכר בספר עזרא שבימי נחמיה היו נושים איש באיש וכובשים בניהם ובנותיהם לעבדים
השאלה שלי היא אם הכסף שוער באנשי השס שהיו עניים האם בימינו צריכים לכתובת אשה למשל 1000 זוז?האם כמו שיש אומרים שיש השתנות הטבעים כך יש השתנות הערכים הכספיים וזה לא יהיה 200 ?