חיים סגל כתב:או שמא: מיגו דיכלה לקנות בזה מכשיר הנקה, יכולה נמי לקנות עגלה
ושערי פלפולים לא ננעלו
מלא מדע כתב:היותר פרומער'ס הביאו באמתחתן פסק "מחמיר בהרבה" ולפיה יש לרכוש את המכשירים ולקחת אותם הביתה ולמחרת יהיה האות הזה לבוא לחנות להחזיר את הטובין בהחלפה לעגלה שחשקה נפשם.
מלא מדע כתב:לא מזמן זכיתי לחבוק בן נוסף במשפחתי, וב"ב מספרת לי משיחות המזנון של בית ההחלמה "** ****", איך שהמון רב מן היולדות מסיחות [לפי תומן] על רכישת עגלות "יוקרתיות" בחנויות ב*"* כאשר בחשבונית מציינים מכשירי הנקה (ע"פ החוקים אפשר לרכוש 2 מכשירים לבית/לעבודה) [ואזי מקבלים החזר 80/75 אחוז מן הקופה]. והן שמעו מ"רב" שמותר.
היותר פרומער'ס הביאו באמתחתן פסק "מחמיר בהרבה" ולפיה יש לרכוש את המכשירים ולקחת אותם הביתה ולמחרת יהיה האות הזה לבוא לחנות להחזיר את הטובין בהחלפה לעגלה שחשקה נפשם.
וה"סצנה" הוא שהחנויות אפילו מחזיקות במיוחד לצורך תעלול זה "מכשירי הנקה" לביצוע ה"החלפות" למהדרין מן המהדרין.
אשתי ששאלה את דעתי אמרתי שבעיני זהו גזל גמור, שעליה נצטווינו מפי הגבורה "לא תגנובו", אך היא היתה במזנון לדעת מיעוט אם בכלל.
והיות ושוב ושוב העניין עולה בשיחות מרעים של בנות ה9 קבין. כאשר חברות יודעות לחלוטין על רבנים שעומדים מאחורי ההיתר.
רציתי להבין כיצד ייתכן שיהיה בדבר הזה היתר? והאם ידוע למאו-דהו מאן דמתיר, וסברתו?
זה לא נפק"מ למעשה, רק נפק"מ למידת החלטיות התוכחה!
סגי נהור כתב:אולי תבאר למה יש כאן גזל? וכי הרוכשת מכשיר הנקה אינה מורשית למכור אותו לאחרת לדוגמא?
קבלה פיקטיבית היא שקר. הרכישה היא רכישה אמיתית ומה שהאשה עושה בחפציה אחרי הרכישה זה לא עסק של החברה.קראקובער כתב:סגי נהור כתב:אולי תבאר למה יש כאן גזל? וכי הרוכשת מכשיר הנקה אינה מורשית למכור אותו לאחרת לדוגמא?
לדבריך גם לא צריך לקנות כלום רק תביא קבלה פיקטיבית ותקבל 'החזר' ושלום על ישראל.
חשבונות רבים כתב:תודה רבה על המוסער אבל ג"א מצטרף לשאלת סגי נהור, מה הבעיה?קבלה פיקטיבית היא שקר. הרכישה היא רכישה אמיתית ומה שהאשה עושה בחפציה אחרי הרכישה זה לא עסק של החברה.קראקובער כתב:סגי נהור כתב:אולי תבאר למה יש כאן גזל? וכי הרוכשת מכשיר הנקה אינה מורשית למכור אותו לאחרת לדוגמא?
לדבריך גם לא צריך לקנות כלום רק תביא קבלה פיקטיבית ותקבל 'החזר' ושלום על ישראל.
חשבונות רבים כתב:קבלה פיקטיבית היא שקר. הרכישה היא רכישה אמיתית ומה שהאשה עושה בחפציה אחרי הרכישה זה לא עסק של החברה.
אין לי מושג מה הפירוש "הסכם שיתופי". קופת חולים היא ביטוח רפואי שבמסגרתו יש ליולדת זכות לרכוש מכשירי הנקה אף אם אין לה שום צורך בזה.שומע ומשמיע כתב:מעניין מה היית אומר אם היה לך הסכם שיתופי עם חבר שלך על הוצאות רפואה, וזה מה שהוא היה עושה.
מכיוון שבעל החנות אינו קונה מכשירי הנקה מאנשים פרטיים (בטח שלא במחיר שבו הוא מוכר אותם!) הרי שהמעשה שהצעת, במידה והבנתי את כוונתך, משמעותו החזרת הקניה וביטולה ולא זבון וזבין.קראקובער כתב:לדידך גם מי שלא קונה עגלה ילך לחנות יעשה 'קנין' וימכור את המכשיר בחזרה לבעל החנות דהרי זכותך למכור לכל מי שהוא רוצה ולקבל עכשיו קבלה 'אמיתית' (לא שקר חלילה) והקופה ישלם לו 'החזר' מלא על הכל.
חשבונות רבים כתב:כפי שרמזתי ולא נרמזתם: תודה על המוסער אבל זה רק מפריע לדיון. ואם דוקא זה חשוב, מעולם לא עשיתי כך וזה גם לא נפק"מ לי בזמן הקרוב.
מחמם את הלב שכ"כ אכפת לכם לתקן את מידותי.שומע ומשמיע כתב:חשבונות רבים כתב:כפי שרמזתי ולא נרמזתם: תודה על המוסער אבל זה רק מפריע לדיון. ואם דוקא זה חשוב, מעולם לא עשיתי כך וזה גם לא נפק"מ לי בזמן הקרוב.
אולי איננו מעוניינים להירמז.
חשבונות רבים כתב:מחמם את הלב שכ"כ אכפת לכם לתקן את מידותי.[/size]
רעיון מאד יפה מצד הקופ"ח אבל כל זמן שהוא לא מעוגן בתנאים בינם למבוטחים אין לו שום משמעות.עבד הזמן כתב:יתכן גם וההסכמה של הקופה בנויה על זה שלפי תפיסתם הרפואית הנקה יותר בריאה ותמנע מחלות בעתיד ותחסוך להם כסף, ולכן הם בדווקא מעוניינים בעידוד ההנקה, ולא ברכישת עגלה בטיחותית אע"פ שגם בכוחה של עגלה שכזו למנוע נזק.
חשבונות רבים כתב:מכיוון שבעל החנות אינו קונה מכשירי הנקה מאנשים פרטיים (בטח שלא במחיר שבו הוא מוכר אותם!) הרי שהמעשה שהצעת, במידה והבנתי את כוונתך, משמעותו החזרת הקניה וביטולה ולא זבון וזבין.
במקרה שלנו לפי מה שהבנתי היא קונה את המכשירים (בלא ידיעה של בעל החנות שכוונתה להחליפם) ואח"כ באה לבקש החלפה. וכשם שאם היא היתה קונה בתום לב ואח"כ מתחרטת היתה לה אפשרות להחליף (או שאתם חולקים גם על זה?) כך מותר לה לעשות את זה גם אם כוונתה הראשונה היתה כך.
חשבונות רבים כתב:מכיוון שבעל החנות אינו קונה מכשירי הנקה מאנשים פרטיים (בטח שלא במחיר שבו הוא מוכר אותם!) הרי שהמעשה שהצעת, במידה והבנתי את כוונתך, משמעותו החזרת הקניה וביטולה ולא זבון וזבין.
במקרה שלנו לפי מה שהבנתי היא קונה את המכשירים (בלא ידיעה של בעל החנות שכוונתה להחליפם) ואח"כ באה לבקש החלפה. וכשם שאם היא היתה קונה בתום לב ואח"כ מתחרטת היתה לה אפשרות להחליף (או שאתם חולקים גם על זה?) כך מותר לה לעשות את זה גם אם כוונתה הראשונה היתה כך.
חשבונות רבים כתב:רעיון מאד יפה מצד הקופ"ח אבל כל זמן שהוא לא מעוגן בתנאים בינם למבוטחים אין לו שום משמעות.עבד הזמן כתב:יתכן גם וההסכמה של הקופה בנויה על זה שלפי תפיסתם הרפואית הנקה יותר בריאה ותמנע מחלות בעתיד ותחסוך להם כסף, ולכן הם בדווקא מעוניינים בעידוד ההנקה, ולא ברכישת עגלה בטיחותית אע"פ שגם בכוחה של עגלה שכזו למנוע נזק.
אם זה נכון אני צריך לחשוב על זה.סגי נהור כתב:במחשבה שניה, דומה שכאשר מחליפים פריט בחנות יש להחזיר את הקבלה המקורית, כך שיש לומר שאם החנות משאירה את הקבלה בידי הקונה לאחר ההחלפה זו למעשה קבלה פיקטיבית.
אתה באמת חושב שאשה שאין לה צורך במכשיר הנקה והיא קונה סתם כי כשמקבלים בחינם זה בל תשחית לא לקחת עוברת בגזל? זה נשמע לי מופרך וגם אינני מאמין שהקופה רואה את זה ככה.שומע ומשמיע כתב:ההסכם הוא על צרכים רפואיים, של קופת חולים.
סגי נהור כתב:מלא מדע כתב:היותר פרומער'ס הביאו באמתחתן פסק "מחמיר בהרבה" ולפיה יש לרכוש את המכשירים ולקחת אותם הביתה ולמחרת יהיה האות הזה לבוא לחנות להחזיר את הטובין בהחלפה לעגלה שחשקה נפשם.
אולי תבאר למה יש כאן גזל? וכי הרוכשת מכשיר הנקה אינה מורשית למכור אותו לאחרת לדוגמא?
ברוסית - אשפה, כמדומני.אוצר החכמה כתב:א. מה זה מוסער?
כל אחד והכותח שלו. לי ברור שהקופה אינה מתכוונת להתנות שום דבר שאינו כתוב במפורש.מלא מדע כתב:זה ברור כביעה בכותחא, ובאומדנא ברורה שהקופה אינה מתחייבת לשלם עבור מי שמעוניין לקנות ולמכור את המכשיר, ואין לזה קשר אם דברים שבלב, כי ודאי שאני יכול להתחייב משהו לאחר אדעתא שלא ירמה אותי גם במזימת הלב.
דרומי כתב:עלה לי רעיון מקורי:
אפשר פשוט להתקשר להנהלת הקופה ולשאול מה הם אומרים
דרומי כתב:עלה לי רעיון מקורי:
אפשר פשוט להתקשר להנהלת הקופה ולשאול מה הם אומרים
עזריאל ברגר כתב:לדעתי, קבלה של מוצר שהוחזר לחנות היא כמו שטר פרוע, שדינו כשטר מזויף/אמנה, ועוברים עליו משום "בל תשכן באהליך עוולה".
חשבונות רבים כתב:כפי שכתבת בעצמך דברים שבלב אינם דברים הן בהלכה והן מבחינת הסתכלות הקופה. לקופה יש מערכת של כללים לפיהם היא נותנת כסף וכל זמן שאני עומד בכללים אין להם ולא יכולה להיות להם תביעה כלפי. כשם שאני לא יכול לבוא ולטעון שאני זקוק לאיזו תרופה למרות שהרופא לא רשם מכל מיני סיבות - כי זה הכלל שאותו קיבלתי על עצמי. גם הם מחוייבים לכללים ואין לכוונות הלב מקום בעניין הזה.
אברומי200 כתב:בנוסף הרי זה ברור שכל אחד שיש לו את הביטוח ויכול לקבל חינם 2 מכשירים ינצל את זה ויקח [אם זה מענין אותו..] אם כן ההוצאה של הביטוח כבר קיימת וזה לא משנה כרגע מה הוא יעשה בכסף...
אברומי200 כתב:[אם זה מענין אותו..]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 165 אורחים