יאיר כתב:כוונתך לחוצנים..("היצורים" שבתוך העבמי"ם-"חלליות") ומדובר בדמיונות בעלמא או בבדיות מכוונות..המדע לא מאשר את התופעה כלל וכלל ולא נמצאה שום הוכחה אמיתית ולו קטנה שיש בטענות ממש..
ועל ידי מצות ציצית תנצל נפשי ורוחי ונשמתי ותפילתי מן החיצונים, והטלית יפרוש כנפיו עליהם...
יאיר כתב:הייתי מספר כאן מעשה כזה של התלוצצות שלהם (בשם הרב רמי לוי) אלמלא וידעתי שיתלצצו עלי..
יאיר כתב:הוא סיפר את מה ששמע מבעל המעשה..
גוראריה כתב:יאיר כתב:הוא סיפר את מה ששמע מבעל המעשה..
מאיזה מהם?...
יאיר כתב:גוראריה כתב:יאיר כתב:הוא סיפר את מה ששמע מבעל המעשה..
מאיזה מהם?...
יפה..גם בלי שכתבתי את המעשה מתלוצצים..
יאיר כתב:גוראריה כתב:יאיר כתב:הוא סיפר את מה ששמע מבעל המעשה..
מאיזה מהם?...
יפה..גם בלי שכתבתי את המעשה מתלוצצים..
איש אשכולות כתב:יאיר כתב: יפה..גם בלי שכתבתי את המעשה מתלוצצים..
לא מתלוצצים סך הכל מבקשים ממך יפה (ברמזים שונים ומשונים) שתספר כבר לפי שישלחו לך צנצנת של חיצונים שיציאו ממך בכח.
והרי כנראה גם אתה רצית שיבקשו ממך, אז כולם מוכנים כיבינו את האור אפשר להתחיל עם הצ'יזבאט.
איש אשכולות כתב:
לא מתלוצצים סך הכל מבקשים ממך יפה (ברמזים שונים ומשונים) שתספר כבר לפי שישלחו לך צנצנת של חיצונים שיציאו ממך בכח.
והרי כנראה גם אתה רצית שיבקשו ממך, אז כולם מוכנים כיבינו את האור אפשר להתחיל עם הצ'יזבאט.
גוראריה כתב:למען הדיוק כדאי לספר שגם בקרב יהודי ירושלים היו נפוצים סיפורי אימה על מעלליהם של 'לצים' מקומיים.
בר מינן.
עיזא דבי טבחי שמינא מינאי.
שברירי ברירי רירי רי...
מעיין כתב:אבל להתלוצץ סתם, יש ליזהר מאוד...
חכם באשי כתב:גם ר' ישראל בן מנשה ...
מעיין כתב:בתשו' מהר"ם לובלין סי' קט"ז יש תשובה בענין הנבעלת לשד
וכן בתשו' ר"ח כהן אהע"ז סי' ח'
והובא דבריהם בשו"ע סי' ו' בבי"ש ובשאר אחרונים שם
ובתשו' מחנה חיים [להרה"ג ר' חיים סופר זצ"ל תלמיד החת"ס] אה"ע ח"ג סי' נ"ה יש תשו' ארוכה למעשה בענין זה ממה שהי' בימיו
ועי' ירושלמי פ"ק דשבת
ישראל הר כסף כתב:מעיין כתב:אבל להתלוצץ סתם, יש ליזהר מאוד...
אם מישהו מתלוצץ הרי זה על המדומיינים ולא על עצם התופעה.
איפה בדיוק בימינו הם נעלמו?
האם ריבוי ההשכלה וההרגל לחשוב באופן לוגי הבריח אותם ממקומותינו. וד"ל.
כי גם כיום מתאים שבמקומות נידחים של בורים יש אותם. וא"כ שמא זה מעיד על מציאותם?
הרב דסלר מבאר ששדים הם תופעה פנימית שבדעתו של אדם. ובזה מנסה לפשר בין הרמב"ם לגאון. אכתוב את המ"מ יותר מאוחר. ראיתי את זה אתמול.
גוראריה כתב:היה פעם מישהו שחיבר ספר וטען בו שהשדים שבחז"ל הם המיקארבי"ן שנתגלו בזמנינו. [חידקים בלע"ז]...
גוראריה כתב:"חיצונים" זה כינוי כללי לכל כוחות הסט"א, אבל בעיקר הכוונה לשדין ורוחין ולילין מזנים שונים.
הם מכונים גם 'מזיקים', 'לצים' ו"נישט גוטע".
א.לפי התיאורים יש להם מקומות בהם הם שוכנים, משפחות משפחות, יש להם ראשים וסגנים וכו', א גאנצע ממלכה.
עפ"י רוב הם מופיעים בספרות כמזיקים שהתבייתו על איזה בית וקבעו בו משכנם.
ב.בס' הזכרונות להריי"ץ יש תיאור מלבב של א' מהם איך היה נראה...
ג.וגם אוהבים להתקלס בבנ"א ומכאן כינויים 'לצים'.
חכם באשי כתב:ישראל הר כסף,
'חיצונים' הם ביטוי מאוחר ל'שדים' 'רוחות' ושאר 'מזיקין' שונים.
אם אתה מחפש חומר איכותי בענין, ראה נא בספרו של ג' שלום, שדים רוחות ונשמות. ספר מצויין!
על נישואי שד-אדם, עי' ספר מעשה ירושלמי (מצוי באוצר, כדומני), ובמבוא שם, וראה גם בספר 'אלפא ביתא תניתא' לר' שמואל אשכנזי, בכרך השני, ערך 'קדושי שדה'. ושם תמצא הפניות נוספות.
המדע ה'רגיל' דוחה את מציאותם של השדים, אבל קיימת אגודה בינלאומית (שבסיסה באנגליה, כדומני) ששמה (בערך): 'האגודה לחקר תופעות פראפסיכולוגיות'. אם תחפשנה בגוגל וכדומה תמצא חומרים נוספים.
בהצלחה!
ישראל הר כסף כתב:הרב דסלר מבאר ששדים הם תופעה פנימית שבדעתו של אדם.
מעיין כתב:ישראל הר כסף כתב:הרב דסלר מבאר ששדים הם תופעה פנימית שבדעתו של אדם.
האם שם הם פרים ורבים, כמבואר בגמ'?
אבל האמת שתרוויהו איתנייהו שלפעמים הם "רק" מחייכים בחלום או בדמיון, וכנזכר בזוהר בכמה מקומות, אבל גם זה מבואר בכמה מקומות ברחבי חז"ל שהם אכן תופעה ממשית...
אין כזאת חכמה מחכמות הטבע, אלא מדובר בסוג של כשפים ומיניהם.אני לא מדבר על השבעת מלאכים חלילה וחס אלא על חכמת ספיריטיאליזם - חכמה של גויים שהומצא לפני כמאה שנה בסה"כ.
איזה איסור יש בה לדבר עם נשמות?
תולעת ספרים07 כתב:אני לא מדבר על השבעת מלאכים חלילה וחס אלא על חכמת ספיריטיאליזם - חכמה של גויים שהומצא לפני כמאה שנה בסה"כ.
איזה איסור יש בה לדבר עם נשמות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 473 אורחים