הכתב והמכתב כתב:מענין לענין באותו ענין הוקשה לי.
דטעם שאין שואלים עד ז' חשוון כדי שיגיע אחרון שבישראל וכו'.
הלא כעת אין ביהמ"ק ולמה לא נבקש מיד בשמח"ת.
ואם שייך לומר גם בזה זכר למקדש. אשמח אם משהו יפנה למ"מ בענין
לשון אדמו"ר הזקן בשולחנו (קיז,א - מסתמא מבוסס על דברי הפוסקים שקדמוהו):
ומתחילין לשאול בארץ ישראל מליל ז' במרחשון לפי שהיא ארץ הרים וצריכה לגשמים מיד אחר החג והיה ראוי לשאול בה מיד אחר החג אלא שאיחרו השאלה ט"ו ימים אחר החג כדי שיגיע האחרון שבישראל שעלה לרגל לביתו לנהר פרת שהוא מקום ישוב היותר רחוק מירושלים ולא יעצרנו הגשם (ואף לאחר החורבן היו מתאספים ג"כ מכל הסביבות בירושלים לרגל כמו שעושים גם היום לפיכך לא בטלו תקנת חכמים שתקנו השאלה בארץ ישראל בז' במרחשון).
ודבר שבמנין - צריך מנין אחר להתירו.