החתן סופר כתב: אגב דאיירינן בהכי, יש בדבר חברון של הרב ליאור שליט"א בתחילת חלק או"ח אולי סימן ז אם אפשר לאכול בחוף הים בלי חולצה והשגה של הגר"ש עמר בסוף הספר, ותשובה של הגרד ליאור, וגם שם לעניין הברכה ומן התימה שאין את השו"ת באוצר...
קו ירוק כתב:גברים המכסים את ראשם, א"ז כדין נשים המכסות ראשן.
עזריאל ברגר כתב:קו ירוק כתב:גברים המכסים את ראשם, א"ז כדין נשים המכסות ראשן.
אכן איננו אותו דין בדיוק. אבל כתבתי מה שנוהגות רוב נשי אשכנז, ואכן יש שאינן מקפידות על כיסוי ראשן לברכה, כמו שלא הקפידו לפני נישואיהן.
קו ירוק כתב:עזריאל ברגר כתב:קו ירוק כתב:גברים המכסים את ראשם, א"ז כדין נשים המכסות ראשן.
אכן איננו אותו דין בדיוק. אבל כתבתי מה שנוהגות רוב נשי אשכנז, ואכן יש שאינן מקפידות על כיסוי ראשן לברכה, כמו שלא הקפידו לפני נישואיהן.
אעפ"כ יתכן ששיער באשה נשואה - ערווה, אזי צריך לכסותו בשעת ברכה.
שמואל דוד כתב:רוב? מי גילה רז זה?
החתן סופר כתב:למה לכאורה, מבואר במרן סי‘ צא ס"א דאף שאין ליבו רואה את הערווה אסור להתפלל ובדיעבד יצא י"ח, וזה שווה אם לא יותר לאישה שטוחה פניה בקרקע וא"כ אין עניין לסימנים עד ו-עה, וכמו שהמשנ"ב בסי‘ לח סק"ה חילק דרשאי לברך בלי חולצה אלא שתפילין לא ראוי, קל וחומר לתפילה שעומד לפני מלך.
אגב דאיירינן בהכי, יש בדבר חברון של הרב ליאור שליט"א בתחילת חלק או"ח אולי סימן ז אם אפשר לאכול בחוף הים בלי חולצה והשגה של הגר"ש עמר בסוף הספר, ותשובה של הגרד ליאור, וגם שם לעניין הברכה ומן התימה שאין את השו"ת באוצר...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 128 אורחים