מתישהוא כתב:לא כך לומדים הלכה. לא לוקחים מקרה ואז אומרים שהמקרה הזה מלמד על הכלל, אלא ההיפך - מנסים להבין האם בכלל יש חיוב מסוים, ואז ממילא מחויבים או לא כל המקרים. ובאמת ייתכן שלא תמיד המקרים יתאימו לכלל, אבל אז זה כבר לא הענין שלנו. וזה כל הענין של חזקה וכיו"ב, שאומרים שלדבר מסוים יש חזקה, גם אם לפעמים באמת התוצאה היא שלא כמו ה"חזקה", אבל מצד החזקה לא חוששים לאותה תוצאה. וכיו"ב בהרבה דינים.
לעומקו של דבר כתב:לכאורה, הכסף נכנס לחשבון, ור' פלוני אינו מושך את הכסף הזה, אלא שר' פלוני נתן לפני תקופה צ'קים לחיידר של הבן שלו, והרי החיידר הגיש את הצ'ק החודשי לפרעון, ור' פלוני לא הלך למלא את הבנק מהגמ"ח כפי דרכו בדר"כ, אלא הבנק שילם לחיידר מכסף זה. באופן זה לכאו' אין גזל. (אלא רק השבת אבידה).
ואחרי שנשלח הכסף לחיידר, לכאו' מה מר' פלוני יהלוך מכאן ואילך להשתמש בחשבון כרגיל.
===
משום מה, קפץ פתאום התרגום הירושלמי העתיק ל"לא תגנוב": לא למצוא...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים