שמן כתב:אפשר שיש אשכול כזה, ונא להודיעני, ואם לאו נא לפתוח בזה מפני מה מקילים הנשים באיזה הלכות כגון קידוש שבת בבוקר, אכילת שלש סעודות מים אחרונים ועוד
שמן כתב:קו ירוק כתב:האם דברים שעושים משום מידת חסידות, נשים בכלל ?
לא, אין מדות חסידות נוהגת בנשים
שמן כתב:ברים כתב:שאלתי פעם רב חסידי על מים אחרונים וא"ל שכל הדברים שמקפידים עליהם מחמת דברי קבלה אין מקפידים בנשים
מים אחרונים אינו הלכה ע"פ נגלה ?
שמן כתב:אפשר שיש אשכול כזה, ונא להודיעני, ואם לאו נא לפתוח בזה מפני מה מקילות הנשים באיזה הלכות כגון קידוש שבת בבוקר, אכילת שלש סעודות מים אחרונים ועוד
עזריאל ברגר כתב:.
הגומל (ראה מג"א).
יסוד כתב:שמן כתב:אפשר שיש אשכול כזה, ונא להודיעני, ואם לאו נא לפתוח בזה מפני מה מקילות הנשים באיזה הלכות כגון קידוש שבת בבוקר, אכילת שלש סעודות מים אחרונים ועוד
הנה אפשר לשאול על מצוות דאורייתא,
א. מצות ק"ש, דאינן מקפידות על סוזק"ש כלל.
ב. סו"ז תפילה, כנ"ל.
מיכאל1 כתב:מצוי מאד אנשים אשר אינם סומכים על העירוב כלל, ואילו לנשותיהם מתירים לטלטל בשופי
קו ירוק כתב:מיכאל1 כתב:מצוי מאד אנשים אשר אינם סומכים על העירוב כלל, ואילו לנשותיהם מתירים לטלטל בשופי
בתוך עמי אנכי יושב. ואכן רבים מקילים,
אבל יודעני על יראים שמחמירים ללא פשרות. ואמנם זה משום שנשים מצוות על שמירת שבת ומה ההבדל.
הרב שמן.
תודה על המקור משבט הלוי. זה עדיין 'סברא' אין לו מקור. גם אני מבין שזה כך.
שאלתי אם יש מקור בפוסקים.
ברים כתב:קו ירוק כתב:מיכאל1 כתב:מצוי מאד אנשים אשר אינם סומכים על העירוב כלל, ואילו לנשותיהם מתירים לטלטל בשופי
בתוך עמי אנכי יושב. ואכן רבים מקילים,
אבל יודעני על יראים שמחמירים ללא פשרות. ואמנם זה משום שנשים מצוות על שמירת שבת ומה ההבדל.
הרב שמן.
תודה על המקור משבט הלוי. זה עדיין 'סברא' אין לו מקור. גם אני מבין שזה כך.
שאלתי אם יש מקור בפוסקים.
אלו שמקילים בטלטול לנשים בשבת הוא משום שלעצמם אוסרים משום חומרה, ועל נשים אין מחמירים, וכך נוהגים כמדומני בבריסק. (זה שזה קולא דאתי לידי חומרא, שהאשה נזקקת לסחוב את העגלה ובעלה מטייל על ידה, זה כבר נושא בפני עצמו) משא"כ ההולכים בשיטת החזון איש מתייחסים לזה כאיסור גמור, וע"כ אין נפ"מ בין אנשים לנשים, ואף יהיה אסור להנות מטלטול האשה.
הכל בכתב כתב:ברים כתב:קו ירוק כתב:אלו שמקילים בטלטול לנשים בשבת הוא משום שלעצמם אוסרים משום חומרה, ועל נשים אין מחמירים, וכך נוהגים כמדומני בבריסק. (זה שזה קולא דאתי לידי חומרא, שהאשה נזקקת לסחוב את העגלה ובעלה מטייל על ידה, זה כבר נושא בפני עצמו) משא"כ ההולכים בשיטת החזון איש מתייחסים לזה כאיסור גמור, וע"כ אין נפ"מ בין אנשים לנשים, ואף יהיה אסור להנות מטלטול האשה.
מה החומרא שהאשה סוחבת את העגלה???
שמן כתב:נשים אין מבדילות כמבואר בשו"ע מלבד בליל פסח שחל במוצש"ק יש מקילים, ועד כדי כך שיש נוהגים כשחל תשעה באב ביום א' כשיש אשה שאינו מתענה שאוכלים בלא הבדלה ואינם מבדילות לעצמן, כמדומה שיש מקור מבעל אשל אברהם על זה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 339 אורחים