יאיר1 כתב:קצת באיחור.
ענין שעסקתי בו בשנה שעברה.
כנגד יצר הרע דברה תורה.
א. היכן עוד מצינו מקום שהתורה מתירה איסור כיון שהאדם אינו מסוגל להתגבר.
ב. אם יש לך אפשרות לקבל היתר לעבור על עבירה אחת האם אתה בוחר את ענין יפת תואר או שיש לך משהו שיותר מתחשק לך [= וסליחה על הניסוח המשכיל... זה כדי לעורר פרובוקציה ולגרות את הקורא.... קחו בפרופורציה... :(]
ג. וזה העיקר, אילו לא היתה נאמרת פרשת אשת יפת תואר, היוצא למלחמה ומצא אשה נאה האם מותר לו לקחת אותה או לא. נא להתייחס למחלוקת האם מותר ביאה ראשונה בגיותה.
יש לי דברים בענין, אך קודם אבקש את התייחסות החברים. לא רוצה להכניס לפה את ההבנה שלי, אני רוצה לשמוע ולהחכים עוד.
בברכה.
יאיר1
יאיר1 כתב:אני אקח לדו' את דברי צופר הנעמתי, שהתורה לא אסרה כיון שקשה לעמוד בזה.
וזה בדיוק מה שאני בא לשלול.
התורה לא התירה ולא לא אסרה בגלל שקשה לעמוד.
שף ויתיב כתב:בפשטות האיסור כי אינו דרך זנות אלא דרך חתנות.
כמו כן אם אחרים יודעים מזה אולי יש לזה גדר פרהסיא.
צופר הנעמתי כתב:יאיר1 כתב:אני אקח לדו' את דברי צופר הנעמתי, שהתורה לא אסרה כיון שקשה לעמוד בזה.
וזה בדיוק מה שאני בא לשלול.
התורה לא התירה ולא לא אסרה בגלל שקשה לעמוד.
לא הבנתי מה אתה בא לשלול, הרי הן הן דברי הגמרא שהתחלת איתם
"יפת תואר לא דברה תורה אלא כנגד יצר הרע מוטב שיאכלו ישראל בשר תמותות שחוטות ואל יאכלו בשר תמותות נבילות"
ופירש רש"י: משמע מתוך שמתגרה בה יצרו מחמת יופיה התירה לו ובקושי אלא דמוטב שיאכלו ישראל בשר תמותות שחוטה בשר מסוכנת שחוטה ואע"פ שהיא מאוסה כדכתיב ביחזקאל ולא בא בפי בשר פגול.
יאיר1 כתב:שף ויתיב כתב:בפשטות האיסור כי אינו דרך זנות אלא דרך חתנות.
כמו כן אם אחרים יודעים מזה אולי יש לזה גדר פרהסיא.
ביאה ראשונה בגיותה אינה דרך אישות אלא דרך זנות וזה מותר.
אמנם אם אחרים יודעים אכן יש לזה גדר של פרהסיא.
כך נראה מדברי המפרשים על הגמ' בקידושין
צונאמי כתב:על השאלה אם התירו עוד דברים כיו"ב, יש בגמ' שבת, שהתירו לגבי מת היות ואדם בהול על מתו, ומאידך אסרו הצלת ממונו בשריפה מתוך שאדם בהול,שמא יכבה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 424 אורחים