אורי אגסי כתב:זה מופיע באותו עמוד בספר שכותב שמי ש"עובר" על השני, הוא לא יגדל יותר, וכמובן אפשר לתקן זאת ע"י "לעבור בחזרה"...
זה בפרק "לא יגדל" שם.
בקרו טלה כתב:אורי אגסי כתב:זה מופיע באותו עמוד בספר שכותב שמי ש"עובר" על השני, הוא לא יגדל יותר, וכמובן אפשר לתקן זאת ע"י "לעבור בחזרה"...
זה בפרק "לא יגדל" שם.
באשכול אחר ציינו הרבנים עקביה ומשנ"נ בעני"ז לתשובת הבאר משה ח"ח סי' לו
מה שנכון נכון כתב:כפי שכבר העירו הראיה מהרשב"א תמוהה מאד.
סגי נהור כתב:מה שנכון נכון כתב:כפי שכבר העירו הראיה מהרשב"א תמוהה מאד.
מקובל בכ"מ לצטט את תשובת הרשב"א הזו אודות קבלת נשים זקנות בישראל, אמנם המעיין בגוף דברי הרשב"א לא יראה שום רמז למה שמבקשים להביא בשמו.
משולש כתב:הערת שוליים בסוגריים: בניגוד למה שמקובל היום שהספרדים הם יותר אנשי סגולות (בהשפעת הערבים המזרחיים) הרי שבמקור היה בדיוק הפוך, באשכנז בימי הביניים היו הרבה סגולות ואמונות רווחות, ואילו הספרדים נחשבו לנאורים ומלומדים בכל מיני מדע ופילוסופיה.
היום זה התהפך: האשכנזים עברו "השכלה" מערבית פרוטסטנטית, והספרדים גלו לבין המוסלמים המאמינים.
וונדרבר כתב:לכאורה הקפידא לא לעמוד עם מטריה תחת גג, אין מקורה מקדמונים, כי נראה שלא היו מטריות בתקופת חז"ל והראשונים ...
[האם מישהו יודע ממתי יש מטריות?]
סגי נהור כתב:משולש כתב:הערת שוליים בסוגריים: בניגוד למה שמקובל היום שהספרדים הם יותר אנשי סגולות (בהשפעת הערבים המזרחיים) הרי שבמקור היה בדיוק הפוך, באשכנז בימי הביניים היו הרבה סגולות ואמונות רווחות, ואילו הספרדים נחשבו לנאורים ומלומדים בכל מיני מדע ופילוסופיה.
היום זה התהפך: האשכנזים עברו "השכלה" מערבית פרוטסטנטית, והספרדים גלו לבין המוסלמים המאמינים.
כמובן רק מיעוט מיוצאי המדינות המוסלמיות הם מצאצאי גולי ספרד.
ימבפ כתב:כשהיו מעבירים ילדים למולך היו מעבירים מעל שולחן
אוהב&דעת כתב:בשנות גלותנו נסתפחו בארחות חיינו הרבה מהאמונות התפלות שהיו נהוגים בקרב העמים בהם ישבנו.
גם ה"קפידות" האלו הם מאותם אמונות תפלות.
ובאשר לתשובת הרשב"א "הידועים" אין כזה רשב"א בעולם, ואעתיק את מש"כ בכתבי ע"ז.
"ידועים ומפורסמים "דברי הרשב"א" האומר דאין לדחות קבלה שיש ביד הנשים הזקנות מבני עמינו מפני ששים רבוא מופתים המראים סותרו".
המקור הוא תשובות והשיב משה לישמח משה, ומובא בהרבה מקומות (מצאתי בתשובות מנח"י, בילקוט יוסף, באוצר הפוסקים –ביאלה ועוד. והרבה חכמים בעיניהם חגגו עם הרשב"א הזה.
האמת היא שחיפשתי ושאלתי, ולא נמצא בשום מקום וכנראה שאין כזה רשב"א, ואינני יודע אם הישמח משה רצה להיתלות באילן גדול או שהיה לו מקור אחר.
[ונזכרתי המעשה שהביאו לח"א ראיה מתוס' שלא כדבריו, ואמר החכם בפסקנות "אין כזה תוס' " ! ולאחר שהתוס' באמת לא נמצא, אמר החכם אל תחשבו שהנני זוכר בע"פ את כל התוס' שבש"ס, אבל בטוחני שלא יכול להיות כזה תוס' שהוא נגד השכל הישר. וד"ל.]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים