חיים כתב:סדום היתה "עיר הנדחת" כפשוטו ממש?
חיים כתב:אפשר לתרץ שעיר הנדחת לא היתה ממתן תורה, ולא נכתבה איפוא המצוה אלא משום "דרוש וקבל שכר".
עשוי לנחת כתב:חיים כתב:אפשר לתרץ שעיר הנדחת לא היתה ממתן תורה, ולא נכתבה איפוא המצוה אלא משום "דרוש וקבל שכר".
נו נו, סוף סוף לגבי "דרוש וקבל שכר" אין לנו נפ"מ היסטורית בין קודם מתן תורה או לאחר מתן תורה, וא"כ כשכתוב עיר הנדחת לא הייתה ונכתבה רק לדרוש וקבל שכר לא מסתבר שיש חילוק.
לייטנר כתב:לא פעם שמעתי כי 'גבעה' (הלא היא 'גבעת בנימין') נחשבה עיר הנדחת.
חיים כתב:לא הבנתי, אם במידה והיה מקרה של עיר הנדחת לאחר מ"ת, איך ניתן לומר שהמצוה נכתבה משום "דרוש וקבל שכר" בלבד?
ההוא תלמידא כתב:עיין לגאון הרוגאצ'ובי בשו"ת צפנת פענח (דווינסק) ח"א סי' יא, דדן בדור המבול בגדר עיר הנדחת. ע"ש.
יין המשמח כתב:ההוא תלמידא כתב:עיין לגאון הרוגאצ'ובי בשו"ת צפנת פענח (דווינסק) ח"א סי' יא, דדן בדור המבול בגדר עיר הנדחת. ע"ש.
אבל זה לא שריפה..
ואולי המים הרותחים זה כאש.
יין המשמח כתב:היכן מצינו שאנשי סדום עבדו ע"ז?
ואולי היתה לר"א קבלה שקיבלו עונש כמו שתגזור תורה על עיר הנידחת
נעמן כתב:העליה לצבא של בני ישראל, ברשות פנחס המשוח-מלחמה, כנגד בני גד וראובן בבנותם להם מזבח, נראת גם היא כהכנה לעיר הנידחת, ושם באמת היה חשד ע"ז.
אמנם, באמת בסוף כידוע התבדה החשד.
עזריאל ברגר כתב:שמעתי שירושלים לפני חורבנה היו לה כל הסיבות להיות עיר הנידחת, אלא שאין ירושלים נעשית עיר הנידחת לפי שלא נתחלקה לשבטים.
עזריאל ברגר כתב:האם יש איסור "לא תבנה עוד" על סדום וחברותיה?!
או על כל העולם?!
פשוט שלא, ואינם "עיר הנדחת" בשם העצם אלא בשם המושאל, וקושיין מעיקרא ליתא.
שמואל דורפמן כתב:דווקא לכאורה פשיטא שכן: דברים כט כב
גפרית ומלח שרפה כל ארצה לא תזרע ולא תצמח ולא יעלה בה כל עשב כמהפכת סדם ועמרה אדמה וצביים [וצבוים] אשר הפך יהוה באפו ובחמתו
עקביה כתב:שמואל דורפמן כתב:דווקא לכאורה פשיטא שכן: דברים כט כב
גפרית ומלח שרפה כל ארצה לא תזרע ולא תצמח ולא יעלה בה כל עשב כמהפכת סדם ועמרה אדמה וצביים [וצבוים] אשר הפך יהוה באפו ובחמתו
מילים אלה לא נאמרו על סדום ועמורה אלא על ארץ ישראל (שתהיה כמו סדום ועמורה). ולא כאיסור אלא כתיאור המציאות, כדברי הגמ' יומא נד.
שמואל דורפמן כתב:אגב, נדמה לי שהתיאור שם הוא על מציאות שהיתה, לא שתהיה.
שמואל דורפמן כתב:עזריאל ברגר כתב:האם יש איסור "לא תבנה עוד" על סדום וחברותיה?!
או על כל העולם?!
פשוט שלא, ואינם "עיר הנדחת" בשם העצם אלא בשם המושאל, וקושיין מעיקרא ליתא.
דווקא לכאורה פשיטא שכן: דברים כט כב
גפרית ומלח שרפה כל ארצה לא תזרע ולא תצמח ולא יעלה בה כל עשב כמהפכת סדם ועמרה אדמה וצביים [וצבוים] אשר הפך יהוה באפו ובחמתו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 470 אורחים