שלח כתב:שיש כללי פסיקה במחלוקת הפוסקים ,כמו מי פוסקים , ויש הכרעה ללכת אחר פוסק מסויים,כמו בין פוסקים משנה ברורה חיי אדם וערוך השלחן וכדומה, או בין הקצות לנתיבות, או בין שך טז וכו, ויש כללים לפי מי פוסקים, מה הכוונה?האם פוסקים במחלוקת לפי הפוסק הגדול יותר או המעמיק יותר או כך הציבור נהג לפסוק או כך נהגו גדולי הדור לפסוק וכדומה, השאלה בכללי הפסיקה לפי מה הם נקבעו?
איכא למימר כתב:א. עיקר דין ללכת אחרי פוסק הוא לכאו' מגדר ע"א נאמן באיסורים (דנאמן שכ"ה ההלכה - לפי ידיעתו אותה) למעט פוסקים ידועים שספריהם נתקבלו בכל ישראל ומקובל שהוראתם היא כהוראת בי"ד (שמעתי בשם החזו"א).
ב. אינני נכנס לגוף השאלה - לגבי פוסקים אלו - כשנחלקו, כמי לפסוק. אך זאת אציין כי אדם ידוע ומוכר מאד באר"י כתב ספר עב כרס על חובת הפסיקה באר"י כבית יוסף כנגד שאר הפוסקים, למרות שאחרים לא חשו אפילו להגיב לדבריו אלו. וזאת למרות שמסתבר שהוא לא גיבב את הדברים מליבו, אלא פילס דרך להוכיח מטרה (אולי לאחר שהוא סימן את המטרה).
ללמדך שהכלל בזה אינו ברור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 428 אורחים