מה פירוש רק?!!צונאמי כתב:שביעית היא (רק) מדרבנן.
מה פירוש רק?!!צונאמי כתב:שביעית היא (רק) מדרבנן.
משולש כתב:מה שמאפיין את גל הפיגועים הנוכחי היא כוונת המחבלים לפגוע ביהודים חרדים, לרב מלכה יש הסבר: "בציבור החרדי יש בעיה של שנאת חינם. חלה ירידה והידרדרות נוראה, יש פלגנות ושנאת חינם ולכן לצערנו כל הנושא של הסכינים והחרבות פוגע בציבור החרדי יותר מאשר בשאר הציבורים וזה אומר דרשני. זה זועק לשמיים".
כח הטענה כתב:מה פירוש רק?!!צונאמי כתב:שביעית היא (רק) מדרבנן.
יש לך איזו ראיה עד היכן מגיע עונשה של עבירה דרבנן ועד היכן מגיע ענשה של דאורייתא או שאתה כותב מתוך הרגשת הלב?צונאמי כתב:כח הטענה כתב:מה פירוש רק?!!צונאמי כתב:שביעית היא (רק) מדרבנן.
לגבי עונש כה חמור.
אביגדור כתב:יש לך איזו ראיה עד היכן מגיע עונשה של עבירה דרבנן ועד היכן מגיע ענשה של דאורייתא או שאתה כותב מתוך הרגשת הלב?
לא נראה לי כלום. מאיפה אני יכול לדעת כאלו דברים?צונאמי כתב:אביגדור כתב:יש לך איזו ראיה עד היכן מגיע עונשה של עבירה דרבנן ועד היכן מגיע ענשה של דאורייתא או שאתה כותב מתוך הרגשת הלב?
אם נראה לך דברים מעין אלו,
שמלחמת יו"כ אירעה בגלל שמיטה דרבנן,
ושהשואה אירעה בגלל שדיברו בבית הכנסת,
שיערב לך.
משולש כתב:המומחה לענייני סטטיסטיקות השנים - הרב מרדכי גנוט - (דבר בעתו) טוען שיש סטטיסטיקה שכל מוצאי שביעית הדבר מתרבה.
לדבריו, בכל סוף שנת שביעית בשנים האחרונות אירעו אירועים ביטחוניים חמורים: "בשנת תשמ"ח פרצה האינתיפאדה הראשונה. לאחר מכן בשנת תשנ"ה היו פיגועים רבים. בתשס"א הייתה שנה לא קלה. במוצאי השמיטה שלאחר מכן החל מבצע עופרת יצוקה.
"עכשיו", אומר הרב, "הגענו למוצאי שנת שמיטה וכפי שכתוב בפרקי אבות שהדֶּבֶר מתרבה ויש אסונות". הרב אומר כי "הסיבה לכך היא ככל הנראה שאנשים לא נזהרו בקדושת פירות שביעית או שסחרו בהם ולכן יש אסונות".
ישראל אליהו כתב:משולש כתב:המומחה לענייני סטטיסטיקות השנים - הרב מרדכי גנוט - (דבר בעתו) טוען שיש סטטיסטיקה שכל מוצאי שביעית הדבר מתרבה.
לדבריו, בכל סוף שנת שביעית בשנים האחרונות אירעו אירועים ביטחוניים חמורים: "בשנת תשמ"ח פרצה האינתיפאדה הראשונה. לאחר מכן בשנת תשנ"ה היו פיגועים רבים. בתשס"א הייתה שנה לא קלה. במוצאי השמיטה שלאחר מכן החל מבצע עופרת יצוקה.
"עכשיו", אומר הרב, "הגענו למוצאי שנת שמיטה וכפי שכתוב בפרקי אבות שהדֶּבֶר מתרבה ויש אסונות". הרב אומר כי "הסיבה לכך היא ככל הנראה שאנשים לא נזהרו בקדושת פירות שביעית או שסחרו בהם ולכן יש אסונות".
אולי על פי זה, נוכל להכריע במחלוקת - מתי שנת השמיטה האמיתית??...
אביגדור כתב:לא נראה לי כלום. מאיפה אני יכול לדעת כאלו דברים?צונאמי כתב:אביגדור כתב:יש לך איזו ראיה עד היכן מגיע עונשה של עבירה דרבנן ועד היכן מגיע ענשה של דאורייתא או שאתה כותב מתוך הרגשת הלב?
אם נראה לך דברים מעין אלו,
שמלחמת יו"כ אירעה בגלל שמיטה דרבנן,
ושהשואה אירעה בגלל שדיברו בבית הכנסת,
שיערב לך.
אבל אם נראה לך שאתה מבין מה היא עבירה דרבנן או מה חומרת האיסור לדבר בבית הכנסת שיערב לך.
אוהב אוצר כתב:נשגב מבינתי מדוע ממשיכים לחפש.
מדברים פה כולם על איסורים שונים שאסור כל החיים וצריכים חיזוק אז מה זה משנה?
ו
משולש כתב:המומחה לענייני סטטיסטיקות השנים - הרב מרדכי גנוט - (דבר בעתו) טוען שיש סטטיסטיקה שכל מוצאי שביעית הדבר מתרבה.
לדבריו, בכל סוף שנת שביעית בשנים האחרונות אירעו אירועים ביטחוניים חמורים: "בשנת תשמ"ח פרצה האינתיפאדה הראשונה. לאחר מכן בשנת תשנ"ה היו פיגועים רבים. בתשס"א הייתה שנה לא קלה. במוצאי השמיטה שלאחר מכן החל מבצע עופרת יצוקה.
"עכשיו", אומר הרב, "הגענו למוצאי שנת שמיטה וכפי שכתוב בפרקי אבות שהדֶּבֶר מתרבה ויש אסונות".
אוהב אוצר כתב:נשגב מבינתי מדוע ממשיכים לחפש.
מדברים פה כולם על איסורים שונים שאסור כל החיים וצריכים חיזוק אז מה זה משנה?
ו
צונאמי כתב:משולש כתב:המומחה לענייני סטטיסטיקות השנים - הרב מרדכי גנוט - (דבר בעתו) טוען שיש סטטיסטיקה שכל מוצאי שביעית הדבר מתרבה.
לדבריו, בכל סוף שנת שביעית בשנים האחרונות אירעו אירועים ביטחוניים חמורים: "בשנת תשמ"ח פרצה האינתיפאדה הראשונה. לאחר מכן בשנת תשנ"ה היו פיגועים רבים. בתשס"א הייתה שנה לא קלה. במוצאי השמיטה שלאחר מכן החל מבצע עופרת יצוקה.
"עכשיו", אומר הרב, "הגענו למוצאי שנת שמיטה וכפי שכתוב בפרקי אבות שהדֶּבֶר מתרבה ויש אסונות".
יש הטוענים שדווקא בשנת השביעית קורים האסונות...
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ, וְאַף עַל פִּי שֶׁיִּתְמַהְמֵהַּ עִם כָּל זֶה אֲחַכֶּה לּוֹ בְּכָל יוֹם שֶׁיָּבוֹא!
תוכן כתב:אוהב אוצר כתב:נשגב מבינתי מדוע ממשיכים לחפש.
מדברים פה כולם על איסורים שונים שאסור כל החיים וצריכים חיזוק אז מה זה משנה?
ו
ברגע שיש סיבה מתמקדים בה, ומשתדלים לתקן מה שדרוש תיקון.
אוהב אוצר כתב:תוכן כתב:אוהב אוצר כתב:נשגב מבינתי מדוע ממשיכים לחפש.
מדברים פה כולם על איסורים שונים שאסור כל החיים וצריכים חיזוק אז מה זה משנה?
ו
ברגע שיש סיבה מתמקדים בה, ומשתדלים לתקן מה שדרוש תיקון.
כן ידידי, ברור הדבר.
רק אם זה לפי מי שאומר בגלל האינ', יגיד אדם אני אין לי ושלום עליך נפשי, אני אוכל רק משחיטתו של אבי שליט"א ולכן אני לא בתמונה. אני לא סוחר בפירות שביעית ולכן לא בשלי הסער הזה, אני לא גר בחול ולכן איני מזלזל ביו"ט שני וכו וכו'
לכן כל אחד צריך לבדוק את עצמו במה הוא לא בסדר מבחינת השו"ע [כולל הש"ע החמישי] ויטפל בעצמו.
(בד"כ כל אחד אמור למצוא בעצמו משהו שטעון חיזוק...)
לוי כתב:בשנה שעברה, אחרי הפיגוע הנורא בהר נוף, הלכתי ברחוב וראיתי בלוח המודעות 4 מודעות שונות, שכל אחת התיימרה להציג את הסיבה לפיגוע.
אחד טען שבגלל פאה נוכרית, אחר טען שבגלל מכשירי האייפון, את השלישי אני לא זוכר כרגע, והרביעי כמובן תלה במחלוקת ושנאת חינם (בדרך כלל זו טענה הנשמעת מצד מי שמרגיש שבנקודת הזמן הנוכחית ידו על התחתונה במחלוקת...).
היתה הרגשה שכל אחד מנסה למכור את מה שמעניין אותו... ובעיקר, מנסה כל אחד להסביר מדוע האחרים אשמים...
ומצד שני, גדולי הדור שליט"א קראו לכל אחד להתחזק בתורה ויראת שמים, כפי הידוע לכל אחד מה צריך אצלו חיזוק, לב יודע מרת נפשו וכו'. כמדומה שזה היה גם סגנונו של מרן הרב שך זצ"ל במקרים כאלו.
תוכן כתב:כמובן, שאתה צודק. אבל עדיין זה לא סותר שברגע של חרון אף שבעולם, מוטל על מנהיגי הדור לפשפש במעשי בני הדור, ולהבין על מה יצא הקצף רח"ל.
"אין אנו יודעים חשבונות שמים, על מה עשה ד' לנו ככה, וצריכים לדעת שהכל בחשבון מדוקדק וברחמים, ואמרו חז"ל (סנהדרין צ"ח) מה יעשה אדם וינצל מחבלי משיח (פרש"י חבלו – פחדים וחבלים שיהיו בימיו מחיל עכו"ם) יעסוק בתורה ובגמילות חסדים.
ע"כ נתחזק בתורה כל אחד לפי יכולתו, ובגמילות חסדים, וכן כדברי הלל הזקן שאמר מאי דעלך סני לחברך לא תעביד, ונשוב בתשובה, ולב יודע מרת נפשו איזה מהדברים שצריך להתחזק בהם, וד' יסיר מאתנו חרון אפו, ושוד ושבר לא ישמע עוד.
הכותב וחותם המשתתף בצערן של ישראל
א.ל. שטיינמן
כ"ג מרחשון תשע"ה"
צונאמי כתב:לוי כתב:בשנה שעברה, אחרי הפיגוע הנורא בהר נוף, הלכתי ברחוב וראיתי בלוח המודעות 4 מודעות שונות, שכל אחת התיימרה להציג את הסיבה לפיגוע.
אחד טען שבגלל פאה נוכרית, אחר טען שבגלל מכשירי האייפון, את השלישי אני לא זוכר כרגע, והרביעי כמובן תלה במחלוקת ושנאת חינם (בדרך כלל זו טענה הנשמעת מצד מי שמרגיש שבנקודת הזמן הנוכחית ידו על התחתונה במחלוקת...).
היתה הרגשה שכל אחד מנסה למכור את מה שמעניין אותו... ובעיקר, מנסה כל אחד להסביר מדוע האחרים אשמים...
ומצד שני, גדולי הדור שליט"א קראו לכל אחד להתחזק בתורה ויראת שמים, כפי הידוע לכל אחד מה צריך אצלו חיזוק, לב יודע מרת נפשו וכו'. כמדומה שזה היה גם סגנונו של מרן הרב שך זצ"ל במקרים כאלו.תוכן כתב:כמובן, שאתה צודק. אבל עדיין זה לא סותר שברגע של חרון אף שבעולם, מוטל על מנהיגי הדור לפשפש במעשי בני הדור, ולהבין על מה יצא הקצף רח"ל.
זה מה שאחד ממנהיגי הדור כתב,
לאחר הפיגוע בהר נוף:"אין אנו יודעים חשבונות שמים, על מה עשה ד' לנו ככה, וצריכים לדעת שהכל בחשבון מדוקדק וברחמים, ואמרו חז"ל (סנהדרין צ"ח) מה יעשה אדם וינצל מחבלי משיח (פרש"י חבלו – פחדים וחבלים שיהיו בימיו מחיל עכו"ם) יעסוק בתורה ובגמילות חסדים.
ע"כ נתחזק בתורה כל אחד לפי יכולתו, ובגמילות חסדים, וכן כדברי הלל הזקן שאמר מאי דעלך סני לחברך לא תעביד, ונשוב בתשובה, ולב יודע מרת נפשו איזה מהדברים שצריך להתחזק בהם, וד' יסיר מאתנו חרון אפו, ושוד ושבר לא ישמע עוד.
הכותב וחותם המשתתף בצערן של ישראל
א.ל. שטיינמן
כ"ג מרחשון תשע"ה"
תוכן כתב:נהרא נהרא ופשטיה. אבל אין זה סותר שהחיפוש והפשפוש בעבירות הדור, הוא דבר שמקובל מאז קבלת התורה, כמתועד בתנ"ך, בחז"ל, בראשונים, באחרונים ובקבלה מרבותינו ומאבינו. ותל"מ.
גימפעל כתב:תוכן כתב:נהרא נהרא ופשטיה. אבל אין זה סותר שהחיפוש והפשפוש בעבירות הדור, הוא דבר שמקובל מאז קבלת התורה, כמתועד בתנ"ך, בחז"ל, בראשונים, באחרונים ובקבלה מרבותינו ומאבינו. ותל"מ.
נמכון, אך כל אחד צריך להכות אשמנו, בגדנו, על חזהו שלו ולא על חזה חבירו.
תוכן כתב:
זה לא מה שראינו בדורות הקודמים. אלא הרבנים שהיו נקיים מחטא, הצביעו על חטאים אצל ההמון.
משולש כתב:תוכן כתב:
זה לא מה שראינו בדורות הקודמים. אלא הרבנים שהיו נקיים מחטא, הצביעו על חטאים אצל ההמון.
נראה לי שהחזון איש כתב באיגרותיו שאין דורנו כדורות הקודמים. וכלשונו בערך "דור שהשתיקה יפה לו"...
צונאמי כתב:וכבר אמר החכם מכל אדם:
אַל תֹּאמַר מֶה הָיָה שֶׁהַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים הָיוּ טוֹבִים מֵאֵלֶּה כִּי לֹא מֵחָכְמָה שָׁאַלְתָּ עַל זֶה.
ארזי ביתר כתב:צונאמי כתב:וכבר אמר החכם מכל אדם:
אַל תֹּאמַר מֶה הָיָה שֶׁהַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים הָיוּ טוֹבִים מֵאֵלֶּה כִּי לֹא מֵחָכְמָה שָׁאַלְתָּ עַל זֶה.
וכבר פירשו פרשן-דתא, רש"י: אל תאמר מה היה שהימים וגו' - אל תתמה על הטובה שהיתה באה על הצדיקים הראשונים כדור המדבר ודורו של יהושע ודורו של דוד. כי לא מחכמה שאלת - שהכל לפי זכות הדורות.
וכעי"ז נתפרש בעוד מפרשים רבים.
את הפירוש המקובל כיום, שכוונת הפסוק היא, נגד האידיאליזציה של תקופות העבר, לא מצאתי במפרשים [עד היכן שידי-יד כהה מגעת]. כמדומני, שלא מבטן רבותינו יצא הפירוש.
ואומר (תהלים צט, ו) משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו שקל הכתוב שלשה קלי עולם כשלשה חמורי עולם לומר לך ירובעל בדורו כמשה בדורו בדן בדורו כאהרן בדורו יפתח בדורו כשמואל בדורו ללמדך שאפילו קל שבקלין ונתמנה פרנס על הצבור הרי הוא כאביר שבאבירים ואומר (דברים יז, ט) ובאת אל הכהנים הלוים ואל השופט אשר יהיה בימים ההם וכי תעלה על דעתך שאדם הולך אצל הדיין שלא היה בימיו הא אין לך לילך אלא אצל שופט שבימיו ואומר (קהלת ז, י) אל תאמר מה היה שהימים הראשונים היו טובים מאלה:
צונאמי כתב:משולש כתב:תוכן כתב:
זה לא מה שראינו בדורות הקודמים. אלא הרבנים שהיו נקיים מחטא, הצביעו על חטאים אצל ההמון.
נראה לי שהחזון איש כתב באיגרותיו שאין דורנו כדורות הקודמים. וכלשונו בערך "דור שהשתיקה יפה לו"...
כל דור ביכה את דורו לעומת "הדורות הקודמים"...
ידועה איגרת הגרי"ס על דורו לעומת הדורות הקודמים.
אם משהו מרגיע אותי,
זה שהנכדים שלי יסתכלו בהערכה על הדור שלי,
כמו שאני מעריך את הדור של סבי...
וכבר אמר החכם מכל אדם:
אַל תֹּאמַר מֶה הָיָה שֶׁהַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים הָיוּ טוֹבִים מֵאֵלֶּה כִּי לֹא מֵחָכְמָה שָׁאַלְתָּ עַל זֶה.
הרבי מויז'ניץ: "גל הטרור בגלל שנאת יהודים לשמה"
האדמו"ר דיבר לקראת יציאתו לחו"ל: "כל ההסברים לפיגועים הבל ורעות רוח - הלכה היא שעשיו שונא ליעקב"
חבר מועצת גדולי התורה, האדמו"ר מויז'ניץ, התייחס אמש (ג') לגל הטרור בישראל, במעמד 'צאתכם לשלום' שנערך לרגל צאתו למסע בן מספר שבועות בארה"ב.
האדמו"ר התבטא בכאב: "הגענו למצב שאי אפשר ללכת ברחובות, רוצחים יהודים יראי השם. בפרט שהדבר קורה היום כשיש תורה וחסד שתורה מגנא ומצלא, כנראה שצריך להגביר עוד את קול התורה.
"ישנם כאלו המתרצים את התפרצות הפיגועים ושפיכות הדמים, בתירוצים שונים ומשונים. הטענות הן הבל ורעות רוח - הסיבה היחידה היא שנאת יהודים לשמה, כבר הוכח מעל הכל שעם כל הנשק והתחמושת המתקדמים אין הגנה - והנשק היחיד שיש בידינו זה 'הקול קול יעקב' ואז אין 'הידיים ידי עשיו'".
לסיום אמר הרבי: "במוצאי שביעית בן דוד בא ונקווה שכל המצב יביא לביאת המשיח".
צונאמי כתב:משולש כתב:המומחה לענייני סטטיסטיקות השנים - הרב מרדכי גנוט - (דבר בעתו) טוען שיש סטטיסטיקה שכל מוצאי שביעית הדבר מתרבה.
לדבריו, בכל סוף שנת שביעית בשנים האחרונות אירעו אירועים ביטחוניים חמורים: "בשנת תשמ"ח פרצה האינתיפאדה הראשונה. לאחר מכן בשנת תשנ"ה היו פיגועים רבים, בתשס"א הייתה שנה לא קלה.. במוצאי השמיטה שלאחר מכן החל מבצע עופרת יצוקה.
"עכשיו", אומר הרב, "הגענו למוצאי שנת שמיטה וכפי שכתוב בפרקי אבות שהדֶּבֶר מתרבה ויש אסונות". הרב אומר כי "הסיבה לכך היא ככל הנראה שאנשים לא נזהרו בקדושת פירות שביעית או שסחרו בהם ולכן יש אסונות".
תסלח לי, בלבולי מוח.
שביעית היא (רק) מדרבנן.
ואם כבר, הרבה יותר חרון-אף על חילול שביעית אמור להיות בשמיטה עצמה.
לצערנו, במזרח התיכון "החדש", כל שנה שתחפש תמצא צרות רח"ל (באדיבות ויקיפדיע)
תשנ"א- מלחמת המפרץ
תשנ"ב - ועידת מדריד
תשנ"ג - הסכמי אוסלו
תשנ"ד - כ"ה בניסן - 8 ישראלים נרצחו בפיגוע מכונית התופת בעפולה, פיגוע ההתאבדות הראשון שהחמאס ביצע בתוך הקו הירוק, 40 יום אחרי הטבח במערת המכפלה
ב' באייר - 5 ישראלים נרצחו בפיגוע התאבדות באוטובוס בחדרה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל
י' באב - הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה: בבואנוס איירס הרס פיצוץ את בניין AMIA, שבו שכנו משרדיהם של מספר ארגונים יהודיים. 85 איש נספו ורבים נפצעו
תשנ"ו - ה' באדר - 26 הרוגים בפיגוע התאבדות בקו 18 בירושלים
י"ב באדר - 19 ישראלים נרצחים בפיגוע התאבדות של חמאס באוטובוס מספר 18 בירושלים
י"ג באדר - 13 ישראלים נרצחים בפיגוע התאבדות ליד דיזנגוף סנטר בתל אביב
כ"ב בניסן - נפתח מבצע ענבי זעם בדרום לבנון.
תשנ"ז - כ"ח בשבט - אסון המסוקים: שני מסוקים התנגשו והתרסקו במושב שאר ישוב
ד' באדר ב' - שבע תלמידות מבית שמש נרצחו בנהריים בידי חייל ירדני
כ"ה בתמוז - פיגוע התאבדות כפול בשוק מחנה יהודה בירושלים, 15 הרוגים
ב' באלול – 5 הרוגים בפיגוע התאבדות כפול במדרחוב בן יהודה בירושלים
להמשיך?
יש לי עוד מיסטיקאים שנקבו בשנים מסוכנות
תאמין לי שגם בהטלת קוביה ניתן להגיע לתוצאות מצויינות...
הרב הסביר בשיעורו שהעולים להר מדייקים בהלכה, טובלים כראוי, ונכנסים רק למקומות שאין בהם כרת.
בקטע קצר שפורסם מהשיעור התבטא הרב במגוון נושאים אקטואלים נוספים. יחסו המנוכר של רבין למסורת ישראל. הקשר המפתיע של האינטיפאדות לשנות שמיטה, ועל חיסולם המיידי של כל מי שמתקרב לפגוע ביהודי.
ציטוטים מתוך השיעור:
"כל פעם אחרי שמיטה, באה אינתיפאדה, מה הקשר שמיטה לאינטיפאדה? לא יודע", התבטא הגר"מ והוסיף, "בתשמ"ח, מיד בתום שנת השמיטה, התחילה אינתיפאדה, התעשרו מהכספים שקונים מהם בשנת השמיטה, השתגעו. בפעם השנייה (-אינתיפאדת 2000), היה ממש בשנת שמיטה. אז טענו כי אריק שרון עלה להר הבית. הר הבית קידש אותו. אז אם קידש אותו צריך להילחם. הם משוגעים".
פעם זה דוואבשה, פעם כי יהודים עולים להר הבית. אז מה אם עלו להר הבית? עשו משהו? מה? מה קרה? באנו והרגנו שמה?
עדיאל ברויאר כתב:("צונאמי" - לעניין דבריו על הר הבית, מן הראוי לציין שהציטוט שהבאת חלקי מהכתבה, ובדבריו המלאים הוא אומר שבפועל זה פותח פתח וכו' ומזה עולה שהוא מתנגד. אני משער שלא התכוונת לעוות, רק רציתי להדגיש כדי שמי שלא ייכנס לכתבה או לוידאו לא יטעה)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 386 אורחים