לאלו המתעניינים ברכישת 'מפרשי האוצר', שימו לב: מחיר תוכנת מפרשי האוצר הולך לעלות החל מיום שישי א' באלול 21.8 ומחירו יהיה 1830 ש"ח. תוכלו לרכוש זאת כאן.
הגרי"ז תמה על זה ולא תירץ. צ"ע עוד איך הותר לו לנח לשלוח העורב והיונה. הרי היה ציווי להכניס כל החיות לתיבה, ומצינו שאח"כ לא הוציא אותם עד שהיה ציווי מיוחד ולכאורה הוא משום שכל זמן שלא היה ציווי חדש היה אסור להוציא אותם מחמת ציווי הראשון. וא"כ איך הותר לשלוח העורב והציווי.
אוצרניק כתב:הרי בין כה וכה הוא לא יצא מהתיבה עד שנצטוה.
שמעתי פעם מח"א לתרץ תירוץ נאה ונחמד, שהיה בזה תיקון ל'מפני מי המבול' שהיה נח מאמין ואינו מאמין עד שהמציאות של מי המבול דחפתו לתיבה, על כן ביציאתו בירר תחילה שאין עוד מי המבול על הארץ ואז הוא ממתין לציווי ה' לצאת ודפח"ח.
הגר"ח פיינשטיין שליט"א השיב לי לפני שנים שהרי כ"ז שלא יבשה האדמה ה"ז בכלל עונש דור המבול, כמבו' בסוף עדיות דמשפט דוהמ"ב י"ב חדש, והיה לנח בזה לימוד דרכי ה' והנהגת משפטיו לידע מתי תם עונש דור המבול, ודפח"ח.
ולשאלת הרב צונאמי: כשם שיכל נח לשאול את עוג, הוא יכל להסתכל בעצמו מבעד לחלון (שדרכו שלח את היונה). אלא שהתיבה עמדה על הר גבוה, ונח רצה לדעת שקלו המים מעל פני הארץ. ולא על ההר.