ולהא דפרש"י שכהו עיניו מעשן ע"ז קשה קצת למה לא כהו ג"כ עיני רבקה. ואומר המדרש משל למקיש כלי עצם בכלי חרש הכלי חרש משתבר אבל מקיש כלי עצם לכלי עצם אין משתבר זה מזה כך יצחק נברא מן האדמה לכך הזיקו לו מעשה כלותיו שנבראו מן הצלע אבל רבקה שנבראת מן העצם כמו כן לא הזיקו לה מעשה כלותיה:
ומקורו במסכת נדה דף לא עמוד ב
ומפני מה האיש מקבל פיוס ואין אשה מקבלת פיוס? זה ממקום שנברא וזו ממקום שנבראת. מפני מה אשה קולה ערב ואין איש קולו ערב? זה ממקום שנברא וזו ממקום שנבראת, שנאמר כי קולך ערב ומראך נאוה.
וצריך ביאור:
א. בשלמא האדם הראשון נברא מהאדמה, אבל כל הגברים הם צאצאיו ונבראו מהעצם בדיוק כמו חווה, ומה שונה גבר שנולד מאשה שנולדת?
ב. הרי העשן בעצמותו מזיק לעיניים ומה נפ"מ מי הדליק את האש?