(א) ותכהין - בעשנן של אלו.
צ"ב היאך העובדים בעצמם לא ניזוקו ורק יצחק ניזוק?
ועוד וכי עמד ממש סמוך למדורה שעשן נכנס בעיניו ולמה לא התרחק?
(א) ותכהין - בעשנן של אלו.
לא ידען כתב:בשבת חשבתי לפרש:
3. ויהי כי ארכו לו שם הימים. אולי יבואר ע"פ מה שקיי"ל שאפי' באחותו, אסור בקביעות להתייחד עמה. ע"כ, בעת שארכו לו הימים, ניכר שאינה אחותו.
ויש לדון, האם קביעות נקראת ונחשבת בזמן או בצורת ההתייחדות והמגורים. ודו"ק.
[לה] ותהיין מורת רוח וגו'. ממעשים טובים שלא היו עושים, ולא היה מספיק שאינם עושים טובה, אבל היו עושים רעה, שהיו מקטירות לע"ז ומסלקות השכינה מביתו של יצחק. ומזה הצד יש אומרים שנעשה סומא יצחק, א"כ למה לא נעשית רבקה סומא, אלא רבקה היתה מלומדת שמקטירים בבית אביה לע"ז ע"כ לא נסתמית, אבל יצחק שיהיה עולה תמימה נסתמה:
בברכה המשולשת כתב:חידשתם לי חידוש, שלא העליתי על דעתי מעולם שמדובר בנזק גשמי מעשן והיה לי תמיד פשיטא שהכל הוא אך ורק בשל הנזק הרוחני מעשן ע"ז
בין הזמנים כתב:ויהי כי זקן יצחק.
עפ''י פשטי הכתובים משולבים עם דרשות חז''ל, נראה דזקנה יחד עם עשן גורמים לכהות העיניים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 496 אורחים