מה שנכון נכון כתב:יבי"א ח"ו ס"ה מצו"ב.לקדם רבינו שבא"י נברשתא דדהבא דגול מרבבה מוהר"ר הגאון המופלא וכבוד ה' מלא כקש"ת מהר"ר עזרא עטייה (שליט"א) זצ"ל. בדיק לן מר במי שהיה עוסק בפסוקי דזמרה, והשיג את הצבור, והגיע לישתבח, האם רשאי להוסיף שם מזמור אחד או שנים, או לחזור על אחד מן המזמורים של פסד"ז עד שיגיע השליח צבור לישתבח, או יש בזה חשש הפסק.
וצל"ע שלא דן כלל בסברת הב"י אשר נזכרה לעיל דאמן לא חשיב הפסק משום דהוי שבח.
ולנידו"ד למדנו בעניותינו שהיעב"ץ והחיי"א ס"ל לדבר פשוט שאין שום מניעה להוסיף דברי שבח בפסד"ז אף לכתחילה ובאמת הקשו על הב"י כמו שכוונו הרבנים הגאונים דפה למה אסר לקרות שמע ישראל עם הציבור, ולי הקטן נח בישוב שלי.
ומה שהביא לדחות דעתם בשם פתח הדביר, אולי באמת הוא מחלוקת בין מנהג הספרדים וספרד למנהג אשכנז אך מה שכתב דאף למנהג אשכנז אסור לפי קלישות שכלי אין לו מקום כלל. אמנם גם אי נימא שלדעת הספרדים אין להוסיף שום דבר בפסד"ז מ"מ על כרחינו צריכים אנו לומר שאינו הפסק גמור ממש כמו שנתבאר בב"י לעניין אמן.