מה שנכון נכון כתב:כבר הרשב"א כתב כן ביבמות עו:, ובמהדורת מוה"ק ציינו שתמהו כן בחשק שלמה וברש"ש.
[אם היתה הקושיא רק מהגר"א היה אפשר לומר שהוא ט"ס וצ"ל כימי סנחריב].
מצינו פרעה גם לאחר סנחריב.פשוטה של משנה כתב:ומה גם שהעובדה שפרעה יושב על כסאו מוכיחה שעדיין שושלת הפרעונים קיימת.
מה שנכון נכון כתב:ר רפאל קצנלבוגן כתב לישב קושיא זו במאסף התבונה ושוב נדפס בספרו באר ראי.
פשוטה של משנה כתב:מה שנכון נכון כתב:כבר הרשב"א כתב כן ביבמות עו:, ובמהדורת מוה"ק ציינו שתמהו כן בחשק שלמה וברש"ש.
[אם היתה הקושיא רק מהגר"א היה אפשר לומר שהוא ט"ס וצ"ל כימי סנחריב].
הרי זו אמירה חסרת פשר, וכי מפני שסנחריב בלבל האומות יש לנו להניח שהיה בלבול גם לפניו קודם לימי שלמה?
ומה גם שהעובדה שפרעה יושב על כסאו מוכיחה שעדיין שושלת הפרעונים קיימת.
שייך כתב:אאל"ט
הרב יעקב חיים סופר פירסם מאמר בעניני קרי"ס
בספר הזכרון לר"א פלצ'ינסקי , והאריך להק' כנ"ל .
והביא תי' בשם חתנו (כמדומה לי), אם יוכל מי להעלותו יבורך.
נוטר הכרמים כתב:בהשגחה פרטית מיוחדת אינה ד' ית' לידי הבוקר בעת התפילה בבית הכנסת ספר זכרון להגרנ"מ ווייכטפויגעל זצ"ל מליקווד שי"ל ע"י מכון משנת רבי אהרן דליקווד בשנת תש"ס, ושם בח"א עמ' שמו נד' מכתב הגרא"ז מלצר זצ"ל למקורבו הדיין הגר"י אפשטין זצ"ל בענין זה, שם הוא מגיה בדברי הגר"א 'כמו' בימי סנחריב. למי שהיכולת בידו - כדאי להעלות כאן [נמצא באוצר].
מה שנכון נכון כתב:כבר הרשב"א כתב כן ביבמות עו:, ובמהדורת מוה"ק ציינו שתמהו כן בחשק שלמה וברש"ש.
[אם היתה הקושיא רק מהגר"א היה אפשר לומר שהוא ט"ס וצ"ל כימי סנחריב].
איש רגיל כתב:נוטר הכרמים כתב:בהשגחה פרטית מיוחדת אינה ד' ית' לידי הבוקר בעת התפילה בבית הכנסת ספר זכרון להגרנ"מ ווייכטפויגעל זצ"ל מליקווד שי"ל ע"י מכון משנת רבי אהרן דליקווד בשנת תש"ס, ושם בח"א עמ' שמו נד' מכתב הגרא"ז מלצר זצ"ל למקורבו הדיין הגר"י אפשטין זצ"ל בענין זה, שם הוא מגיה בדברי הגר"א 'כמו' בימי סנחריב. למי שהיכולת בידו - כדאי להעלות כאן [נמצא באוצר].מה שנכון נכון כתב:כבר הרשב"א כתב כן ביבמות עו:, ובמהדורת מוה"ק ציינו שתמהו כן בחשק שלמה וברש"ש.
[אם היתה הקושיא רק מהגר"א היה אפשר לומר שהוא ט"ס וצ"ל כימי סנחריב].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 467 אורחים