אברך כולל כתב:אני ממש לא מבין מה שהולך פה
מה נתקעתם כולכם על זמן הב"י שהיה אחרי הרא"ש והרמב"ם
הרי אחריו היו הרבה מגדולי ישראל האשכנזים שראו את דברי הב"י שחשש מאוד לדברי הזוהר
ואעפ"כ לא חששו
כמה ציטוטים לדוגמא:
שו"ת מהרש"ל (צח) "חדשים מקרוב באו ורוצים להיות מכת המקובלים וממדרשי הנעלמים ומחלשי הראות לא יביטו באור הזוהר ולא ידעו מוצאו ומבואו וכוונתו, אלא שכך מצאו בספרי רשב"י.
ודע אהובי, שכל רבותי ואבותי הקדושים ששימשו גאוני עולם ראיתי מהם שלא נהגו כך אלא כדברי התלמוד והפוסקים. ואם היה רשב"י עומד לפנינו וצווח לשנות המנהג שנהגו הקדמונים לא אשגחינן ביה, כי ברוב דבריו אין הלכה כמותו, וכאשר כתב הקאר'ו...
הוא כתב המניח תפילין בחול המועד חייב מיתה ואנחנו מניחים ומברכין עליהם... לכן אהובי אל תלך בדרך אתם, ואין לך עסק בנסתרות, המתייהרים בחידושים כאילו הן יודעים ומבינים רזי תורה וצפוניה, והלוואי שידעו הגלוים. מה יפה כח של ר' שמשון מקינון אחר שלמד סתרי הקבלה אמר שהיה מתפלל כתינוק בן יומו..."
שואל ומשיב (תניינא קל"ה) "הנוהג מנהג אשכנז
איסור גמור לבטל מצות תפילין בחול המועד, וזכורני שראיתי מכתב הפני יהושע בספר לוחות העדות שכתב על הגאון הנודע מוהר"ר יהונתן ז"ל שחלילה הוא נוהג מנהג וכו'... שהרי אינו מניח תפילין בחול המועד וא"כ בא וראה עד היכן מגיע הדברים שחשב הפני יהושע זאת
לאפיקורסות חלילה..."
שואל ומשיב (תליתאה א רמז) "ומה גם מצות תפילין בחול המועד
חס ושלום לעקור מצות עשה לאיש אשר יתילד על ברכי האשכנזים".
רעק"א (אגרות סופרים מז) "עוד אזכרה כי בחול המועד פסח הראשון לבואי לדביר מקדשו תפילין לא הנחתי אחרי כי כבוד אאמ"ו הרד"ח נ"ע וכל החסידים אשר בבית מדרשינו חדלו מלהניחם בחול המועד. והתמרמר על זה באמרו: תופשי תורה בארץ אשכנז ובארצות סביבותיה קיימו עליהם ועל זרעם תורת משה הרמ"א נ"ע בכל השגותיו על הוראת הבית יוסף
ותורת משה מורשה לנו מבלי נטות ממנה להקל או להחמיר! ומלאתי דברי קדשו מאז ועד כה להניחם בלי ברכה ובתנאי באם אין בחול המועד זמן תפילין יהיו נחשבים כרצועות בעלמא. ואם כי קשה היה עלי הדבר לשנות את טעמי מאשר ניסיתי עלץ לבי על כי לא הטיל עלי לברך עליהם בלחש כדעת הרמ"א ז"ל".
ובאמת גם בעדות החסידים יש פוסקים להניח.
דוגמאות:
שו"ע הרב: "וכן נוהגין בכל גלילות אלו להניחן במועד ולברך עליהן".
אשל אברהם: (בוטשאטש) "ומש"כ בזוהר חדש חיוב מיתה היינו מצד העושה בשאט נפש לחלוק על החכמים כעין כל העובר על דברי חכמים חייב מיתה מדין זקן ממרא זהו כוונת הזוהר חדש בלי שום ספק... אם כן
חס ושלום לנו לשנות מכפי שהנהיגונו רבותינו הקדמונים... וחכמים קדמונים דמדינות אלו הכריעו מהש"ס
להניח תפילין בחול המועד נראה ברור שאין לנו לשנות מאומה מזה כלל וגם אם היה ספק קיי"ל ספק דאורייתא לחומרא, ובפרט שי"ל דהו"ל חזקה לחומרא עד שיפקיעו חכמים בפירוש המצווה..."
וזכור לי עוד שבצאנז (בחו"ל) הבחורים היו מניחים.