אוהב אוצר כתב:פעם הבאה תציג את השאלה בצורה יותר 'נורמלית' [כן, אני כותב כך] עם כותרת נורמלית ולא תצטרך להתנצל ולהסביר את עצמך.
תוכן כתב:כיהודה ועוד לקרא על דברי ר' אוצר החכמה, אציין שלשיטת הראשונים (הר"ן וספר העיקרים, ודלא כמשמעות הרמב"ם ודעימיה) שהקב"ה העלה מעלת משה באופן ניסי מעבר לדרך הטבע, הרי שבודאי דרגת משה גדולה לאין ערוך על דרגת הסנדרל עובד ה' ככל שיהיה.
איש רגיל כתב:תוכן כתב:כיהודה ועוד לקרא על דברי ר' אוצר החכמה, אציין שלשיטת הראשונים (הר"ן וספר העיקרים, ודלא כמשמעות הרמב"ם ודעימיה) שהקב"ה העלה מעלת משה באופן ניסי מעבר לדרך הטבע, הרי שבודאי דרגת משה גדולה לאין ערוך על דרגת הסנדרל עובד ה' ככל שיהיה.
ובדומה לזה מובא בספר תורת אבות שהרה"ק ר"מ מלעכוויטש אמר על מאמר חז"ל: למה לא יראתם לדבר בעבדי במשה, אינו אומר בעבדי משה אלא בעבדי במשה, כלומר בעבדי אף על פי שאינו משה וכן במשה אף על פי שאינו עבדי. ואמר הר"מ מלעכוויטש עבדי הוא מצד גדלות עבודתו את הבורא ית', אע"פ שאינו משה מצד גדלות נשמתו. משה הוא מצד גדלות נשמתו, אע"פ שאינו עבדי בדרגתו הגבוהה בעבודה.
יצויין, שכששמע הגרעק"א וורט זה בשם הלעכוויטשער, אמר שמאמר כזה אין יכול לאמרו רק הלומד תורה לשמה.
שפה ברורה כתב:איש רגיל כתב:תוכן כתב:כיהודה ועוד לקרא על דברי ר' אוצר החכמה, אציין שלשיטת הראשונים (הר"ן וספר העיקרים, ודלא כמשמעות הרמב"ם ודעימיה) שהקב"ה העלה מעלת משה באופן ניסי מעבר לדרך הטבע, הרי שבודאי דרגת משה גדולה לאין ערוך על דרגת הסנדרל עובד ה' ככל שיהיה.
ובדומה לזה מובא בספר תורת אבות שהרה"ק ר"מ מלעכוויטש אמר על מאמר חז"ל: למה לא יראתם לדבר בעבדי במשה, אינו אומר בעבדי משה אלא בעבדי במשה, כלומר בעבדי אף על פי שאינו משה וכן במשה אף על פי שאינו עבדי. ואמר הר"מ מלעכוויטש עבדי הוא מצד גדלות עבודתו את הבורא ית', אע"פ שאינו משה מצד גדלות נשמתו. משה הוא מצד גדלות נשמתו, אע"פ שאינו עבדי בדרגתו הגבוהה בעבודה.
יצויין, שכששמע הגרעק"א וורט זה בשם הלעכוויטשער, אמר שמאמר כזה אין יכול לאמרו רק הלומד תורה לשמה.
יצויין עוד שכדברים האלה בביאור דברי המדרש פירש הדברי יואל מסאטמאר מעצמו, והיא לו נדפסה בקונטרס חידושי תורה פ' חקת
איש רגיל כתב:תוכן כתב:כיהודה ועוד לקרא על דברי ר' אוצר החכמה, אציין שלשיטת הראשונים (הר"ן וספר העיקרים, ודלא כמשמעות הרמב"ם ודעימיה) שהקב"ה העלה מעלת משה באופן ניסי מעבר לדרך הטבע, הרי שבודאי דרגת משה גדולה לאין ערוך על דרגת הסנדרל עובד ה' ככל שיהיה.
ובדומה לזה מובא בספר תורת אבות שהרה"ק ר"מ מלעכוויטש אמר על מאמר חז"ל: למה לא יראתם לדבר בעבדי במשה, אינו אומר בעבדי משה אלא בעבדי במשה, כלומר בעבדי אף על פי שאינו משה וכן במשה אף על פי שאינו עבדי. ואמר הר"מ מלעכוויטש עבדי הוא מצד גדלות עבודתו את הבורא ית', אע"פ שאינו משה מצד גדלות נשמתו. משה הוא מצד גדלות נשמתו, אע"פ שאינו עבדי בדרגתו הגבוהה בעבודה.
יצויין, שכששמע הגרעק"א וורט זה בשם הלעכוויטשער, אמר שמאמר כזה אין יכול לאמרו רק הלומד תורה לשמה.
תוכן כתב:איש רגיל כתב:תוכן כתב:כיהודה ועוד לקרא על דברי ר' אוצר החכמה, אציין שלשיטת הראשונים (הר"ן וספר העיקרים, ודלא כמשמעות הרמב"ם ודעימיה) שהקב"ה העלה מעלת משה באופן ניסי מעבר לדרך הטבע, הרי שבודאי דרגת משה גדולה לאין ערוך על דרגת הסנדרל עובד ה' ככל שיהיה.
ובדומה לזה מובא בספר תורת אבות שהרה"ק ר"מ מלעכוויטש אמר על מאמר חז"ל: למה לא יראתם לדבר בעבדי במשה, אינו אומר בעבדי משה אלא בעבדי במשה, כלומר בעבדי אף על פי שאינו משה וכן במשה אף על פי שאינו עבדי. ואמר הר"מ מלעכוויטש עבדי הוא מצד גדלות עבודתו את הבורא ית', אע"פ שאינו משה מצד גדלות נשמתו. משה הוא מצד גדלות נשמתו, אע"פ שאינו עבדי בדרגתו הגבוהה בעבודה.
יצויין, שכששמע הגרעק"א וורט זה בשם הלעכוויטשער, אמר שמאמר כזה אין יכול לאמרו רק הלומד תורה לשמה.
ואני אומר שמאמר זה בשם הגרעק"א יכול לאומרו רק איש מפד"ל כפי שפירשו ר' עובדיה יוסף.
תוכן כתב:כיהודה ועוד לקרא על דברי ר' אוצר החכמה, אציין שלשיטת הראשונים (הר"ן וספר העיקרים, ודלא כמשמעות הרמב"ם ודעימיה) שהקב"ה העלה מעלת משה באופן ניסי מעבר לדרך הטבע, הרי שבודאי דרגת משה גדולה לאין ערוך על דרגת הסנדרל עובד ה' ככל שיהיה.
תוכן כתב: יכול לאומרו רק איש מפד"ל כפי שפירשו ר' עובדיה יוסף.
תוכן כתב:איש רגיל כתב:תוכן כתב:כיהודה ועוד לקרא על דברי ר' אוצר החכמה, אציין שלשיטת הראשונים (הר"ן וספר העיקרים, ודלא כמשמעות הרמב"ם ודעימיה) שהקב"ה העלה מעלת משה באופן ניסי מעבר לדרך הטבע, הרי שבודאי דרגת משה גדולה לאין ערוך על דרגת הסנדרל עובד ה' ככל שיהיה.
ובדומה לזה מובא בספר תורת אבות שהרה"ק ר"מ מלעכוויטש אמר על מאמר חז"ל: למה לא יראתם לדבר בעבדי במשה, אינו אומר בעבדי משה אלא בעבדי במשה, כלומר בעבדי אף על פי שאינו משה וכן במשה אף על פי שאינו עבדי. ואמר הר"מ מלעכוויטש עבדי הוא מצד גדלות עבודתו את הבורא ית', אע"פ שאינו משה מצד גדלות נשמתו. משה הוא מצד גדלות נשמתו, אע"פ שאינו עבדי בדרגתו הגבוהה בעבודה.
יצויין, שכששמע הגרעק"א וורט זה בשם הלעכוויטשער, אמר שמאמר כזה אין יכול לאמרו רק הלומד תורה לשמה.
ואני אומר שמאמר זה בשם הגרעק"א יכול לאומרו רק איש מפד"ל כפי שפירשו ר' עובדיה יוסף.
ארי במסתרים כתב:חצוף!
תוכן כתב:ארי במסתרים כתב:חצוף!
למה חצוף? וכי אני חייב להאמין בכל סוגרים שמופיע בספר חסידי כהלכה למשה מסיני? אני לא אמרתי שהווארט הוא לא נכון, כי אין אני ראוי להביע דעה על דברי תורה של גדולים וענקים ממני, אבל אני כן אומר שרעק"א לעולם לא אמר מה שכתוב פה שהוא אמר.
אמסטרדם כתב:מענין לענין - בספר אגרות רעק"א מופיע מכתב מחתנו שכותב שהגרעק"א ז"ל למד בספר ה"תניא" הק' וכן חתנו הגדול החת"ס ז"ל מביא את ה"תניא" [וגם כותב באיזהו מקומן בשם "המקובלים" כאשר הכונה למאורי החסידות הק'].
תוכן כתב:איש רגיל כתב:תוכן כתב:כיהודה ועוד לקרא על דברי ר' אוצר החכמה, אציין שלשיטת הראשונים (הר"ן וספר העיקרים, ודלא כמשמעות הרמב"ם ודעימיה) שהקב"ה העלה מעלת משה באופן ניסי מעבר לדרך הטבע, הרי שבודאי דרגת משה גדולה לאין ערוך על דרגת הסנדרל עובד ה' ככל שיהיה.
ובדומה לזה מובא בספר תורת אבות שהרה"ק ר"מ מלעכוויטש אמר על מאמר חז"ל: למה לא יראתם לדבר בעבדי במשה, אינו אומר בעבדי משה אלא בעבדי במשה, כלומר בעבדי אף על פי שאינו משה וכן במשה אף על פי שאינו עבדי. ואמר הר"מ מלעכוויטש עבדי הוא מצד גדלות עבודתו את הבורא ית', אע"פ שאינו משה מצד גדלות נשמתו. משה הוא מצד גדלות נשמתו, אע"פ שאינו עבדי בדרגתו הגבוהה בעבודה.
יצויין, שכששמע הגרעק"א וורט זה בשם הלעכוויטשער, אמר שמאמר כזה אין יכול לאמרו רק הלומד תורה לשמה.
ואני אומר שמאמר זה בשם הגרעק"א יכול לאומרו רק איש מפד"ל כפי שפירשו ר' עובדיה יוסף.
חרבונה כתב:מדוע באמת שלא תביע דעה על הוורט? אם אתה יודע בבירור מה אמר או לא אמר רבי עקיבא איגר לפני שסבך נולד, מדוע לא תוכל להביע את דעתך הרמה, דעת תורה, על הוורט?
ואם משום שאמרוהו גדולים וענקים ממך, אי משום הא לא חיישינן, שהרי גם את הסוגריים באותו ספר חסידי כתב אחד שהיה גדול וענק ממך [הנתיבות שלום. לא?].
המעיין כתב:כולם כאן מבינים מה פירוש הביטוי "איש מפד"ל כפי שפירשו ר' עובדיה יוסף" ורק אני הטיפש שלא מבין מה הכוונה?
תוכן כתב:חרבונה כתב:מדוע באמת שלא תביע דעה על הוורט? אם אתה יודע בבירור מה אמר או לא אמר רבי עקיבא איגר לפני שסבך נולד, מדוע לא תוכל להביע את דעתך הרמה, דעת תורה, על הוורט?
ואם משום שאמרוהו גדולים וענקים ממך, אי משום הא לא חיישינן, שהרי גם את הסוגריים באותו ספר חסידי כתב אחד שהיה גדול וענק ממך [הנתיבות שלום. לא?].
על דברי תורה אני לא ראוי להביע דעה. על סיפורים חסידים, אני אחד המומחים הגדולים בעולם אחרי ר' יהושע מונדשיין ור' יצחק ישעיה ווייס.
תוכל לברר לי אם הנתיבות שלום אמר את זה או לא?
אם אתה כזה מומחה גדול היית צריך לדעת שאת הספר תורת אבות ערך הנתיבות שלום.תוכן כתב:תוכל לברר לי אם הנתיבות שלום אמר את זה או לא?
ארי במסתרים כתב:אז למה ביקשת לברר אם הנת"ש אמר את זה או לא? סתם כדי לבלבל במוח?
את זה כבר הבנתי מקודם, אבל עדיין לא הסברת מה זה משנה לך אם הוא אמר או לא כשזה ממילא לא ישנה את דעתך. סתם לבלבל במוח?תוכן כתב:ארי במסתרים כתב:אז למה ביקשת לברר אם הנת"ש אמר את זה או לא? סתם כדי לבלבל במוח?
כי אני מסתפק אם אמר דבר זה, והייתי רוצה לשמוע שהוא באמת אמר כן.
ארי במסתרים כתב:את זה כבר הבנתי מקודם, אבל עדיין לא הסברת מה זה משנה לך אם הוא אמר או לא כשזה ממילא לא ישנה את דעתך. סתם לבלבל במוח?תוכן כתב:ארי במסתרים כתב:אז למה ביקשת לברר אם הנת"ש אמר את זה או לא? סתם כדי לבלבל במוח?
כי אני מסתפק אם אמר דבר זה, והייתי רוצה לשמוע שהוא באמת אמר כן.
א צענטער כתב:הרב תוכן באמת שאני לא מבין אותך
נכון שלא צריך להאמין לכל חסידישע מעשה וכידוע שמי שמאמין הוא פתי אבל מי שכופר הוא אפיקורס!!
אתה חושב שלא הגיוני שרע"ק אייגר אמר כזה דבר אבל אתה לא מבין שגם הנת"ש היה לא פחות חכם ממך?
למה נראה לך שהנת"ש האמין למה שסיפרו לו? בטח הוא ידע את מה שרע"ק אייגר אמר ברוח קדשו
רק מה שבשכל שלך אתה חושב שלא יתכן שרע"ק אמר אמירה שהיא חסידית בבירור יש לי בשבילך תירוץ רע"ק אמר את זה בישיבה של מעלה
נראה לי שעל זה אפילו לכופר כמוך אין מה לענות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 438 אורחים