יאיר כתב:הגר"א אמר שחובה גם ללמוד מעשה בראשית ומעשה מרכבה...
חרבונה כתב:יאיר כתב:הגר"א אמר שחובה גם ללמוד מעשה בראשית ומעשה מרכבה...
לימוד מעשה בראשית ומעשה מרכבה היא חובה פשוטה יותר, כיון שזה חלק מהתורה [דבר גדול, מעשה מרכבה (סוכה כח.)], אך ספר הכוזרי אינו חלק מהתורה, והחובה ללומדו יכולה לנבוע רק מהתועלת שתצא ממנו.
בברכה המשולשת כתב:חרבונה כתב:יאיר כתב:הגר"א אמר שחובה גם ללמוד מעשה בראשית ומעשה מרכבה...
לימוד מעשה בראשית ומעשה מרכבה היא חובה פשוטה יותר, כיון שזה חלק מהתורה [דבר גדול, מעשה מרכבה (סוכה כח.)], אך ספר הכוזרי אינו חלק מהתורה, והחובה ללומדו יכולה לנבוע רק מהתועלת שתצא ממנו.
ספר הכוזרי אינו חלק מהתורה????????????????????????
אוהב אוצר כתב:חובה גמורה!
חרבונה כתב:אך הכוזרי הוא דעת אחד מהראשונים, שניתן לעבור את החיים מבלי ללמוד את דבריו.
בברכה המשולשת כתב:חרבונה כתב:אך הכוזרי הוא דעת אחד מהראשונים, שניתן לעבור את החיים מבלי ללמוד את דבריו.
אדוננו הגר"א אמר עיקרי אמונת ישראל תלויים בו, כאמור. ולכן שאני.
חרבונה כתב:דעת הגאון שהדרך הטובה ביותר ללימוד עיקרי אמונת ישראל, היא ע"י לימוד ספר הכוזרי, אך יש הרבה מגדולי ישראל הסוברים שיש דרכים טובות יותר.
בן החבורה כתב:חרבונה כתב:דעת הגאון שהדרך הטובה ביותר ללימוד עיקרי אמונת ישראל, היא ע"י לימוד ספר הכוזרי, אך יש הרבה מגדולי ישראל הסוברים שיש דרכים טובות יותר.
ויש הרבה מגדולי ישראל הסוברים ש"אמונה" אין ללמוד כלל אלא להאמין גרידא
בן החבורה כתב:חרבונה כתב:דעת הגאון שהדרך הטובה ביותר ללימוד עיקרי אמונת ישראל, היא ע"י לימוד ספר הכוזרי, אך יש הרבה מגדולי ישראל הסוברים שיש דרכים טובות יותר.
ויש הרבה מגדולי ישראל הסוברים ש"אמונה" אין ללמוד כלל אלא להאמין גרידא, אלא שפותח האשכול לא שאל על דעת שאר גדולי ישראל אלא על דעת הגר"א, אך הכותרת בהחלט מטעה (וכמו שכבר רמז 'אוהב אוצר' בציניות)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 438 אורחים