גילוי כתב:אולם הגר"א והגר"ח לא חזרו בהם, [וכן הנהיגו תלמידי הגר"א בא"י לישא כפים בכל יום] האם סברו שמשמים מעכבים שלא לשנות מנהג טעות רק משום כבוד הראשונים? אולי כן, ואולי סברו שלא בשמים היא? ויתכן שאין במנהג הנ"ל עבירה ממש ועדיין צ"ע.
מדהים ומהמם! כתב:לגבי דברי גילוי פותח האשכול, רציתי להעיר:
גם דוד ביקש לבנות את בית המקדש ולא נתנו לו משמים
האם יש לראות בזה כדבר לא טוב לבנות את בית המקדש או לראות בזה את השליח הנכון והשעה הנכונה לכך לנבות את הבית.
כלומר, ישנם הרבה גורמים שלא נותנים לעשות או לשנות דברים אך עדיין זה לא אומר כלום, וצריך לשאוף הלאה לטוב.
וכבר היה אשכול שדן בכעין הדיון שכאן (כמדומני בשם: "ההצלחה והכישלון האם זה מן השמים?") חפש את זה בפורום ואולי זה יתן ויוסיף חומר נוסף למחשבה.
גילוי כתב:"מה עניין שמיטה אצל הר סיני"
בניין בית המקדש יתכן שיש זמן מתאים וכו' אבל כאן מדובר על "הנהגה שלא כדין".
מדהים ומהמם! כתב:נ.ב. אנני בקי בעשיית קישורים, אשמח אם מישהו יעשה קישור לאותו האשכול לטובת המעוניינים לדעת.
מדהים ומהמם! כתב:גילוי כתב:"מה עניין שמיטה אצל הר סיני"
בניין בית המקדש יתכן שיש זמן מתאים וכו' אבל כאן מדובר על "הנהגה שלא כדין".
אני מנסה להבין אותך:
מה לא ברור במה שאמרתי, מה?
אני יסביר את עצמי,
לגבי בית המקדש זו רק דוגמה! היינו דוגמה לכך שחסר דבר מהותי במיוחד בעם ישראל, והנה עד שכבר בא דוד לבנות - מעכבים אותו!! ולכאורה למה?? הרי חייבים את זה בשביל כולם! בשביל כל עם ישראל!
אלא התשובה לכך כי הוא לא היה האדם המתאים! אלא שלמה! זו רק דוגמה ואפשרות אחת!!!
.[/size]
גילוי כתב:יש לי שאלה לכ"ת, אילו חצי מכלל ישראל בטעות היו לובשים ד' כנפות בלא ציצית, והיה קם חכ"א ומנסה להחזיר עטרה ליושנה, האם גם גם היה אפשרי שמשמים היו מעכבים בידו בכל מיני דרכים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 423 אורחים