הודעהעל ידי מור » ב' ספטמבר 20, 2010 3:10 pm
אבל אם אנחנו מקבלים את סברת הגר"ח, הנוקט שכיון שההפעלה היא בעיקר עבור הבריאים, ואינה הפעלה עבור חולי פיקו"נ, א"כ הרי יש לנו מעשה חילול שבת גמור, שהרי נתחללה שבת שלא לצורך, והמעשה אסור ע"פ הלכה, וממילא מוגדר מעשה שבת. משא"כ מומר לצורך פיקו"נ, הרי אין כאן מעשה חילול שבת, שכן נעשה לצורך פיקו"נ, וא"כ הוי מעשה בהיתר, וכאמור לעיל, בהלכות מעשה שבת אזלי' בתר איסור המעשה או התירו (משא"כ עונש כלפי שמיא, וכמושנ"ת).