מענה לשון כתב:ידוע בשם הברדיצובר ששאל הכיצד הקב"ה כותב בר"ה בג' ספרים אלא ע"כ משום פיקו"נ וא"כ ע"כ צריך לכתוב לחיים. וה"ה דין.וקוב"ה חדי..
יצג כתב:השאלה (עד כמה שהיא שאלה) מקורה בדעת זקנים מבעלי התוספות שמות יד, ב. ועיין צל"ח ר"ה כט, ב.
עקיבא כתב:הבאתי את הדעת זקנים למעלה, אבל הוא לא שואל השאלה, אלא רואים שיטתו משם. אבל עי' בירושלמי נדמה לי סופ"ג בר"ה, דמשמע שהקב"ה מקיים כה"ת כולה.
עקיבא כתב:ראשית כל, יישר כח על השאלה, נדמה לי שפעם שמעתי השאלה, אבל אינני זוכר איפה רשמתי אותו. ח"ח לאורייתא.
עי' משנת חיים (להרב שטיינברג פרשת בשלח עמ' קט"ז) שמצדד לומר שהגם שהקב"ה שומר כל המצות גם מדרבנן, יתכן דשבות דרבנן אינו מקיים, ולדון בשבת היינו שבות. כעין מה שמצינו שאין שבות במקדש, שלא גזרו במקדש, ולכן גם אצל הקב"ה לא גזרו.
אגב עי' דעת זקנים לבעלי התוס' פרשת בשלח על הפסוק נכחו תחנו, משהו מעניין בענין זה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 405 אורחים