הודעהעל ידי גאולה בקרוב » ה' מאי 09, 2013 8:47 pm
מועדים וזמנים לגרמ"ש שליט"א (כמדומה ח"ה סי' שנב, מהכתוב אצלי ולא בדקתיו) ש"פשוט הדבר, שבר כוכבא היה באמת חכם וצדיק גדול מאד וכו' [אין לפני כל דבריו שם].
לעצם הדבר, ברמב"ם ציין כמה דברים ל"חזקת משיח", ונצטרך לומר שכולם היו אצל בר כוכבא, מה שהוא חידוש:
"ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה,
ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה,
וילחם מלחמות ה',
הרי זה בחזקת שהוא משיח".
אם נראה את סוף לשון המדרש, "ועל זה היה אומר ר"ע כך", א"כ מבואר שהגבורה בקרב היא שגרמה לאמירת "הינו מלכא משיחא" [אא"כ נדחק שהכוונה שהוא אחד מהסימנים]
איכה רבה (וילנא) פרשה ב: " ר"ע כד הוה חמי ליה להדין בר כוזיבא הוה אמר היינו מלכא משיחא, א"ל ר' יוחנן בן תורתא עקיבא יעלו עשבים בלחייך ועדיין אינו בא, א"ר יוחנן (בראשית כז) הקול קול יעקב, קול אדריאנוס קיסר הרג בביתר שמונים אלף רבוא בני אדם ושמונים אלף תוקעי קרנות היו צרין על ביתר והיה שם בן כוזיבא והיו לו מאתים אלף מקוטעי אצבע, שלחו לו חכמים עד מתי אתה עושה לישראל בעלי מומין, אמר להם והיאך יבדקו, אמרו לו כל מי שאינו עוקר ארז מלבנון אל יכתב באסטרטיא שלך, והיו לו מאתים אלף מכאן ומכאן ובשעה שהיו יוצאין למלחמה היו אומרים לא תסעוד ולא תסכיף הדא הוא דכתיב (תהלים ס') הלא אתה אלהים זנחתנו ולא תצא אלהים בצבאותינו, ומה היה עושה בן כוזיבא היה מקבל אבני בליסטרא באחד מארכובותיו וזורקן והורג מהן כמה נפשות, ועל זה א"ר עקיבא כך".