חשבונות רבים כתב:ידועה ובעלת זקן ארוך מאד השאלה מדוע כל מנייני הפקודים עגולים (הסיכוי הסטטיסטי לזה באופן מקרי הוא כמובן זעום).
והנני להעלות לפני כבוד החכמים, החריפים והתמימים, שאלה זו שוב, שמא יימצא יישוב.
והנה התירוץ המתבקש (והגם שהוא נכון אך איננו מספיק כ"כ) הוא שבני ישראל במדבר דור דיעה הונהגו בכל העניינים בנס וגם מניינם היה בכיוון משמים ע"פ הנחוץ, ואף שלא מצינו פירוש וטעם למה המניינים הם כאלו מ"מ ודאי שיש טעם דאל"כ לא היה נזכר בתורה.
עוד שמעתי דכיוון שנמנו יוצא צבא אין יוצאין לצבא אלא ע"פ שרי מאות ופרוטרוט שפחות ממאה לא נמנה (וגם הלויים נמנו לצבא העבודה), ובאמת במניין הבכורות שאין שייך זה נמנו 22,273. אמנם טעם זה לא שייך במה שנמנו הלויים מבן חודש כדי לפדות את הבכורות ויצאו 22,000 אמנם בזה מצינו טעם באמת למניין הזה דהוא המספר שהשכינה שורה עליו ב' אלפים וב' רבבות.
אך עדיין אין זה מספיק למה שמנייני משפחות הלויים מבן חודש ומעלה כולם מספרים עגולים, וכן לא ייושב בזה הא דשבט גד בפרשת במדבר ושבט ראובן בפרשת פנחס נמנו לעשרות.
חשבונות רבים כתב:שמעתי ליישב בזה שבאלו השבטים יצא מניין העשרות עגול, וצ"ע.
הכהן כתב:עי' בנצי"ב פרשת במדבר שכ' שנמנו רק אלו שיצאו לצבא ולא כל השבט, ולפ"ז פחות קשה.
אשבמבש כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=490#p3222
ועוד שם בהמשך האשכול
חשבונות רבים כתב:ידועה ובעלת זקן ארוך מאד השאלה מדוע כל מנייני הפקודים עגולים (הסיכוי הסטטיסטי לזה באופן מקרי הוא כמובן זעום).
אמסטרדם כתב:חשבונות רבים כתב:ידועה ובעלת זקן ארוך מאד השאלה מדוע כל מנייני הפקודים עגולים (הסיכוי הסטטיסטי לזה באופן מקרי הוא כמובן זעום).
הנה בוודאי במושכל ראשון מובן מאוד השאלה, אבל משום מה לאחר התבוננות איני רואה "שאלה", דהא אילו אמרה תורה שמנין השבטים היו מספרים לא עגולים, אלא כל מספר היה מסתיים ב46 78 34 וכדו', האם אז ג"כ היינו מקשים האיך יתכן שזה כך והא צ'אנס שיעלה מספר זה הוא אחד מני רבבות - בוודאי שלו! וא"כ אני לא מבין מה ענין סטטיסטיק לכאן? למה זה פחות הגיוני שיעלה 2000 3000 4000 5000 משיעלה 5432 6785 3467 9874 והלא הצ'אנסים בשניהם שוה!
אלא מאי? זה מעניין וחרוזי, נו, שנביט ע"ז תוך כדי ציון לדבר "מעניין" אבל "שאלה" מה שייך כאן?
אבל בעצם אני שואל בכאן על השי' דא"א לצמצם דלפו"ר אני בכלל לא מבינו, ומה גם שאמרו ז"ל אי אפשר.
ואולי יוכל מאן דהוא להתנדב ולהסביר לוגיקה זה????
ייש"כ וסליחה על ההטרדה....
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 156 אורחים