אוצר החכמה כתב:כמדומני שהרב אלישיב לא הקפיד בזה.
היימישער כתב:אאל"ט ראיתי פעם תמונה של הר"י לנדא רבה של בני ברק עם אצבעות משולבות, ותמהתי ע"כ מאוד מכיון שאצל חסידים הקפידו ע"כ, ועתה שנקראת לידי הזדמנות אשאל בזאת מאת היודעים: האם בחב"ד לא הקפידו על כך?
חכם באשי כתב:לזכרוני, אין מדובר בפשיטת ידיו לאחוריו, אלא בנתינת כף על כף כשהם מאחוריו, וזה משום גאווה.
פלגינן כתב:הבן איש חי כותב מפורש לא לשלב אצבעותיו זו בזו, וכן לא לפשוט ידיו לאחוריו,
ומעודי תמהתי מדוע בענין שילוב האצבעות הקפידו יותר, ואילו על פישוט ידים לאחוריו, כמעט ולא ידוע דבר זה, שלא לדבר על אי ההקפדה בענין זה, אף אצל אלו המקפידים בנושאים כגון אלו.
הרב 'אוצר החכמה' כתב:כמדומני שהרב אלישיב לא הקפיד בזה.
יאיר כתב:ברצוני לדעת מהו המקור לשילוב אצבעות הידיים. רוב ככל האנשים מקפידים בזה אך אינם יודעים הסיבה האמיתית לכך.
(אני בעצמי שמעתי על לפחות 3 סיבות שונות).
אשמח למ"מ בנושא.
אוצר החכמה כתב:כמדומני שהרב אלישיב לא הקפיד בזה.
יאיר כתב:יישר כח עצום!
[מצחיק שבצעירותי שמעתי "טעם" שזה משום שיוצר צורת צלב ע"י האצבעות (גם אז לא כ"כ הבנתי...) ו"טעם" אחר משום ד'קשה לשכחה'...].
לייטנר כתב:יצירת הצלב ע"י האצבעות היא אולי אסורה (משום חוקות הגויים וכו'), אבל זו לא הצורה של שילוב אצבעות שתי הידיים, אלא הנחת האמה מעל האצבע באותה יד.
רחמים כתב:לייטנר כתב:יצירת הצלב ע"י האצבעות היא אולי אסורה (משום חוקות הגויים וכו'), אבל זו לא הצורה של שילוב אצבעות שתי הידיים, אלא הנחת האמה מעל האצבע באותה יד.
אתה מתכוון למה שנקרא 'להחזיק אצבעות' ?
יאיר כתב:ברצוני לדעת מהו המקור לשילוב אצבעות הידיים. רוב ככל האנשים מקפידים בזה אך אינם יודעים הסיבה האמיתית לכך.
(אני בעצמי שמעתי על לפחות 3 סיבות שונות).
אשמח למ"מ בנושא.
לא ידען כתב:מה שהביאו מתמונות מגדולי ישראל ומאדמו"ר. זה יפה ביותר. אך אין להביא ראיה מהתמונה הראשונה בה נראה הב"י, מחזיק אצבעותיו יחד. זה לא נראה משהו יציב כמו בשתי התמונות התחתונות, הרבי מסטמר והגרי"ש אלישיב, זה נראה יותר כגירוד או עיקצוץ. עלינו לזכור שתמונה מנציחה חלקיק רגע, אלא שבב' התמונות האחרונות ניכר בבירור שזה שילוב האצבעות.
זקינו השפת אמת, אף פעם גער בנכד החזיק כך את אצבעותיו, ונתן לו טפיחה עליהם בכדי להפרידם.
מה שהביאו מתמונות מגדולי ישראל ומאדמו"ר. זה יפה ביותר. אך אין להביא ראיה מהתמונה הראשונה בה נראה הב"י, מחזיק אצבעותיו יחד. זה לא נראה משהו יציב כמו בשתי התמונות התחתונות, הרבי מסטמר והגרי"ש אלישיב, זה נראה יותר כגירוד או עיקצוץ. עלינו לזכור שתמונה מנציחה חלקיק רגע, אלא שבב' התמונות האחרונות ניכר בבירור שזה שילוב האצבעות.
זקינו השפת אמת, אף פעם גער בנכד החזיק כך את אצבעותיו, ונתן לו טפיחה עליהם בכדי להפרידם.
הגרי"ש אלישיב היה ידוע בו שהיה משלב את האצבעות פעמים רבות, הראו לי תמונה שלו מהחתונה שלי שישב כך, אבל כעת אני לא מוצא אותה.
יאיר כתב:מה שהביאו מתמונות מגדולי ישראל ומאדמו"ר. זה יפה ביותר. אך אין להביא ראיה מהתמונה הראשונה בה נראה הב"י, מחזיק אצבעותיו יחד. זה לא נראה משהו יציב כמו בשתי התמונות התחתונות, הרבי מסטמר והגרי"ש אלישיב, זה נראה יותר כגירוד או עיקצוץ. עלינו לזכור שתמונה מנציחה חלקיק רגע, אלא שבב' התמונות האחרונות ניכר בבירור שזה שילוב האצבעות.
זקינו השפת אמת, אף פעם גער בנכד החזיק כך את אצבעותיו, ונתן לו טפיחה עליהם בכדי להפרידם.
הגרי"ש אלישיב היה ידוע בו שהיה משלב את האצבעות פעמים רבות, הראו לי תמונה שלו מהחתונה שלי שישב כך, אבל כעת אני לא מוצא אותה.
viewtopic.php?f=17&t=11572#p109414
חבל שאנשים מגיבים טרם עברו על האשכול משום שהדבר גורם לכפילויות מיותרות.
היא שיחתי כתב:שמעתי ואיני זוכר בדיוק, שהבעיה היא רק בשעת התפילה (ואולי להיפך שאז אין בעיה). ואולי יש ט"ז בעניין?
היימישער כתב:אאל"ט ראיתי פעם תמונה של הר"י לנדא רבה של בני ברק עם אצבעות משולבות, ותמהתי ע"כ מאוד מכיון שאצל חסידים הקפידו ע"כ, ועתה שנקראת לידי הזדמנות אשאל בזאת מאת היודעים: האם בחב"ד לא הקפידו על כך?
בבא בתרא כתב:האם יש מקור שאסור או שאין לשלב אצבעות שני הידיים זו בזו
כי שמתי לב בתמונות של מרן הרב אלישיב שלא הקפיד על זה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 151 אורחים