בסידור הרב לענין ברכת על נט"י (סדר הנטילה ד"ה ומ"מ [בסוף השו"ע עמ' תר"ז]) כ'
דכשניעור משנתו וא"צ לנקביו יברך מיד ברכת על נט"י, ובלבד שיהיה מחצי לילה ואילך, כדין שאר ברכות השחר.
ולגבי ברכת השחר (ברכת השחר ד"ה כל [שם עמ' תר"ט]) כ'
אם ישן בלילה ונתחייב בברכת שחר יכול לברך מיד שנתחייב בהן ובלבד שיהיה מצות לילה ואילך.
ולגבי ברכת התורה (שם ד"ה ברכת התורה) כ'
מי שישן בלילה מברך בקומו מחצות הלילה ואילך.
וצ"ע אם כוונתו דדוקא על 'שינה' של אחר חצות הלילה יכול לברך כשקם, אבל הקם קודם חצות, כיון שלא ישן אחר חצות הלילה, צריך להמתין עד עלות השחר לברך, או 'הברכות' א"א לברך קודם חצות, לכן אם קם קודם חצות, ממתין עד לאחר חצות, ואז מברך כל הברכות, וא"צ להמתין עד עלות השחר, ולא מצאתי מי שיבאר דבר זה.