יוצא פוניבז' כתב:האם יש מקור ברור שתפילה בציבור זה דווקא במי שמתחיל עמם באותו רגע?
כדכד כתב:בסימן ק"ט מבואר שהמוצא צבור מתפללים לא יצטרף אליהם אא"כ משער שיספיק לסיים לפני קדושה או מודים והבה"ל שם מסתפק במי שמתחיל עם הצבור ומאריך יותר מהם ולא יספיק לסיים עד קדושה האם יכול להתפלל אתם והצד לחלק הוא שכשמאחר אחרי הצבור אינו תפלה בצבור גמור וכשמתחיל עם הצבור זה תפלה בצבור גמור ומכאן מדייק הגרז"נ גולדברג שליט"א שהמתפלל לאחר שהתחילו הצבור נחשב תפלה בצבור אלא שאינו תפלה בצבור גמור.
יתכן שיש נפקותא בשאלה כאשר המתפלל והגיע להשכיבנו כשהצבור התחילו עמידה אםלא יספיק לסיים לפני שיאמרו קדיש
אוהב עמו כתב:יוצא פוניבז' כתב:האם יש מקור ברור שתפילה בציבור זה דווקא במי שמתחיל עמם באותו רגע?
כמדומה שנשנו באחרונים כמה דעות
האם זה שיעור אמירת ה' שפתי תפתח או אמירת ברכה ראשונה או ג' ברכות ראשונות.
חרסון כתב:כדכד כתב:בסימן ק"ט מבואר שהמוצא צבור מתפללים לא יצטרף אליהם אא"כ משער שיספיק לסיים לפני קדושה או מודים והבה"ל שם מסתפק במי שמתחיל עם הצבור ומאריך יותר מהם ולא יספיק לסיים עד קדושה האם יכול להתפלל אתם והצד לחלק הוא שכשמאחר אחרי הצבור אינו תפלה בצבור גמור וכשמתחיל עם הצבור זה תפלה בצבור גמור ומכאן מדייק הגרז"נ גולדברג שליט"א שהמתפלל לאחר שהתחילו הצבור נחשב תפלה בצבור אלא שאינו תפלה בצבור גמור.
יתכן שיש נפקותא בשאלה כאשר המתפלל והגיע להשכיבנו כשהצבור התחילו עמידה אםלא יספיק לסיים לפני שיאמרו קדיש
בשם החזו"א נמסר שהוא תמה על עצם העלאת ספק מעין זה.
והטעם האמיתי מהו?איש_ספר כתב:עי' עמק ברכה עמ' ז. (מסקנתו שלא לדלג משום שתפילה בציבור אינה חובה ומסבי זצ"ל שמעתי שהצדק איתו ולא מטעמו...).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 106 אורחים